ارتباط با سامانه جامع تجارت

در این سامانه داده‌های مختلف مانند ورودی و خروجی انبار و همچنین موجودی آن ثبت می‌شود

ارتباط با سامانه جامع تجارت

چرا باید ارتباط با سامانه جامع تجارت را جدی بگیریم؟ مهم‌ترین دلیل استفاده از سامانه جامع تجارت چیست؟ این موارد سؤالاتی هستند که بسیاری از کاربران پس ‌از بررسی کاربردها و قابلیت‌های نرم افزار مدیریت فروش ورانگر برایشان رخ می‌دهد.

اگر بخواهیم کوتاه این سوال را پاسخ دهیم باید بگوییم که با توجه ‌به قوانین وزارت صمت مبنی بر کنترل ورودی و خروجی و موجودی کالاها در انبارهای شرکت‌های بازرگانی و پخش، این سامانه گزارش‌های درخواستی را به سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ارسال می‌کند. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

معرفی سامانه جامع تجارت
سامانه تجارت جامع

معرفی سامانه جامع تجارت

اول از هر چیزی و قبل ‌از بررسی نحوه ارتباط با سامانه جامع تجارت بهتر است این سامانه را به ‌طور کامل برای شما معرفی کنیم تا ببینید که چه کاربردهایی نصیب شما می‌شود. سامانه جامع تجارت یک سامانه زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با هدف کنترل ورودی و خروجی و همچنین کنترل موجودی انبار شرکت‌های پخش راه‌اندازی شده است.

این سامانه برای این کار شروع به فعالیت کرده تا شرکت‌های پخش اطلاعات مربوط به داده‌های فروش را وارد کرده و میزان معاملات را نیز ثبت کنند.

کاربردهای سامانه جامع تجارت

مهم‌ترین دلیلی که موجب شده ارتباط با سامانه جامع تجارت یکی از امور مهم برای شرکت‌های پخش باشد این است که کاربردهای مهم و فراوانی برای این سامانه وجود دارد. از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به جلوگیری از احتکار و ورود کالای قاچاق به بازار دانست.

درصورتی‌که بخواهید در این سامانه موجودی انبار خود را وارد کنید، باید ابتدا کالای موردنظر را ثبت کرده و پس‌از تأیید اصالت آن نسبت به تغییر موجودی ریالی و تومانی اقدام کنید. این سامانه پس‌ از دریافت موجودی انبار، میزان ورودی و خروجی انبارها را چک می‌کند.

دلایل ارتباط با سامانه جامع تجارت

دلایل گوناگونی وجود دارد که موجب مهم شدن ارتباط با سامانه جامع تجارت شده است. از مهم‌ترین دلیل‌هایی که باید با این سامانه ارتباط گرفته و داده‌های مختلف را درون آن ثبت کنید می‌توان به جلوگیری از احتکار اشاره کرد.

وزارت صمت برای این‌که بتواند میزان معاملات و خرید شرکت‌های مختلف را ثبت کند از این سامانه بهره می‌برد. درصورتی‌که شما داده‌های انبار خود را وارد این سامانه کنید، وزارت صمت از عدم احتکار کالاهای مختلف مطمئن شده و شرکت شما را جریمه نمی‌کند.

تفاوت سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها

سوالی که شاید در ذهن شما هم ایجاد شده باشد این است که سامانه جامع تجارت با سامانه جامع انبارها چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ تفاوتی میان این 2 سامانه وجود ندارد؛ در واقع سامانه جامع انبارها زیر‌مجموعه سامانه جامع تجارت است.

پس ‌از ارتباط با سامانه جامع تجارت و واردکردن داده‌های انبار، این اطلاعات از‌ طریق سامانه اصلی به درگاه اینترنتی سامانه جامع انبارها ارسال شده و در آنجا ثبت می‌شود. تنها تفاوتی که میان این سامانه‌ها وجود دارد این است که کاربردهای سامانه تجارت بیشتر از سامانه انبارها است.

بهترین روش برای ارسال داده به سامانه جامع تجارت

همان‌طور که می‌دانید برای واردکردن کالاهای مختلف و برقراری ارتباط با سامانه جامع تجارت باید زمان زیادی گذاشته و اطلاعات محصولات گوناگون خود را درون آن وارد کنید؛ اما روشی وجود دارد که می‌تواند این مشکل را برطرف کرده و با سرعت بیشتری داده‌ها را برای شما وارد کند.

این روش استفاده از برنامه مدیریت فروش ورانگر است. شرکت ورانگر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم افزارهای حسابداری و دولتی است که با هدف آسان‌کردن ارتباط با سامانه‌های دولتی، برنامه پخش مویرگی را ارائه کرده است.

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر

برای این‌که آشنایی شما با نرم افزار مدیریت فروش ورانگر بیشتر شده و علاقه شما به تهیه این برنامه افزایش پیدا کند، کاربردهایی که در این برنامه به شما ارائه‌شده را بررسی می‌کنیم. تعداد  این کاربردها بسیار زیاد هستند و عبارت‌اند از:

اصلی‌ترین کاربردی که شاید بتوان آن را مهم‌ترین کاربرد نرم افزار پخش مویرگی ورانگر دانست، برقراری ارتباط با سامانه جامع تجارت است. همان‌طور که در قسمت‌های بالا بررسی کردیم سامانه جامع تجارت اهمیت بسیار زیادی برای شرکت‌های پخش و اشخاص بازرگان داشته و استفاده از آن موجب شناسایی احتکار و وجود کالای قاچاق در بازار می‌شود.

 تنها کافی‌ است پس‌از تهیه این برنامه به‌راحتی وارد بخش سامانه جامع تجارت شده و از طریق آن داده‌های مختلف مانند اعتبار انبار، موجودی ریالی و عددی و میزان ورودی و خروجی در ماه‌های اخیر را وارد کنید.

کاربردی دیگر که با استفاده از اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود استفاده از آن برای برقراری ارتباط با سامانه جامع انبارها است. شما می‌توانید هم از طریق سامانه جامع تجارت و هم سامانه جامع انبارها به سیستم اصلی متصل‌ شده و به‌ طور مستقیم داده‌هایی که از شما درخواست شده را وارد کنید.

این کار با سرعت و دقت بالایی انجام‌ گرفته و کم‌ترین زمان از روز شما را نیازمند است. می‌توانید به‌صورت آنلاین این داده‌ها را وارد و گزارش آن را به‌ طور مستقیم برای سیستم اصلی شرکت ارسال کنید. این می‌تواند کار شما را بسیار ساده‌تر کند.

مزایای تهیه نرم افزار پخش مویرگی ورانگر

مزایای تهیه نرم افزار پخش مویرگی ورانگر

شاید هنوز هم قانع به تهیه و استفاده از اپلیکیشن مدیریت فروش نشده باشید؛ در این صورت بهتر است مزایایی که برای این برنامه وجود دارد را بررسی کنید. این‌گونه بهتر به کاربردها و ویژگی‌های آن پی خواهید برد. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ثبت انواع اطلاعات در بخش‌های مختلف برنامه به‌صورت آنلاین و آفلاین
  • قابل‌نصب روی اکثر سیستم‌عامل‌ها و گوشی‌های هوشمند
  • قابل‌ارائه برای تمامی نقش‌های موجود در شرکت پخش
  • قابلیت اتصال به‌تمامی سامانه‌های مهم دولتی

جمع‌بندی

همانند دیگر سامانه‌های دولتی، برقراری ارتباط با سامانه جامع تجارت از مهم‌ترین کارهایی است که شرکت‌های پخش باید آن را انجام دهند. مراجعه به این سامانه طبق دستورالعمل و قوانین وزارت صمت بوده و حتما باید انجام بگیرد. با مراجعه به سامانه جامع تجارت باید به‌طور کامل و دقیق موجودی ریالی و عددی انبار را وارد کرده و نرخ ورودی و خروجی را نیز بیان کنید.

این سامانه برای جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی راه‌اندازی شده و می‌تواند کاربردهایی عالی در اختیار شرکت‌های پخش قرار دهد. می‌توانید با تهیه و استفاده از نرم افزار مدیریت فروش تیم ورانگر، به‌راحتی از سامانه‌های مختلف دولتی علی‌الخصوص سامانه جامع تجارت استفاده کرده و داده‌های مورد نیاز را وارد کنید.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.