ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS)

برای واردکردن اطلاعات تمامی معاملات انجام‌شده در فصل جاری و محاسبه مالیات آن‌ها باید ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) را انجام دهید. با کمک این سامانه بارگذاری لیست و پیگیری مالیات معاملات راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS)

ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) امری بسیار مهم است که حتما باید توسط شرکت‌های پخش و بازرگانی‌ها انجام بگیرد. این شرکت‌ها در طول سال معاملات مختلفی انجام داده و با مشتریان زیادی همکاری می‌کنند.

 با این هدف که سازمان امور مالیاتی کشور توانایی کنترل مالیات و میزان معاملات انجام‌شده توسط این شرکت‌ها را بررسی کند، سامانه صورت معاملات فصلی یا همان TTMS راه‌اندازی شده است. کاربردهای این سامانه بسیار مهم بوده و باید با آن آشنا باشید. در ادامه بیشتر این موضوع را برای شما بررسی خواهیم کرد.

معاملات فصلی چه نوع معاملاتی هستند؟
معاملات فصلی

معاملات فصلی چه نوع معاملاتی هستند؟

سوالی که شاید در ذهن شما هم پیش‌آمده باشد این است که اصلا معاملات فصلی چه نوع معاملاتی هستند؟ در پاسخ باید گفت که شرکت‌های مختلف پخش، اشخاصی که در ‌زمینه معاملات مختلف فعالیت می‌کنند و دیگر حوزه‌ها در هرکدام از فصول سال معاملات زیادی را انجام می‌دهند.

 معامله‌هایی که در هر فصل انجام می‌شود را معاملات فصلی می‌گویند. به‌طور مثال، شرکت تولیدکننده کاپشن در فصل زمستان بیشترین معاملات خود را انجام می‌دهد. به همین دلیل این شرکت باید پس ‌از ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) تمامی داده‌های معاملات فصل زمستان خود را وارد کند.

سامانه صورت معاملات فصلی و نحوه کار با آن

برای درک بهتر دلیل ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) بهتر است این سامانه را بررسی کنیم. TTMS یا همان سامانه صورت معاملات فصلی نوعی سامانه است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده و یکی از زیرمجموعه‌های درگاه مودیان مالیاتی است.

 این سامانه برای انجام تکلیف توسط اشخاص حقوقی و حقیقی مشمول بر ارسال فهرست معاملات راه‌اندازی شده و استفاده از آن در آیین‌نامه توسط سازمان امور مالیاتی کشور نیز ذکر شده است. با واردشدن به این سامانه باید فهرست کامل از معاملات فصل مشخص‌شده را وارد کنید تا مالیات مربوط به این معاملات بررسی گردد.

کاربردهای سامانه صورت معاملات فصلی

دلیلی که باعث شده افراد زیادی به‌دنبال آموزش و نحوه بهترین ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) هستند وجود کاربردهای مهم و اساسی برای این سامانه است. این درگاه اینترنتی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده درگاهی است که به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و ثبت معاملات مختلف استفاده می‌شود.

 با مراجعه به آدرس این سامانه متوجه می‌شوید که آن را در زیرمجموعه سامانه مودیان مالیاتی قرار داده‌اند. پس می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین کاربرد آن ثبت و محاسبه مالیات بر معاملات فصلی است.

دلایل ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS)

دلیلی که ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) واجب شده این است که این امر در آیین‌نامه ذکر شده و امروز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قوانین مالیاتی کشور محسوب می‌شود. شرکت‌های پخش و اشخاص بازرگان موظف‌اند که پس ‌از پایان هر فصل معاملاتی که در آن انجام‌گرفته‌شده را به‌صورت لیستی دقیق از اطلاعات وارد کنند.

در ‌صورت واردکردن این اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور به داده‌های مختلف فروش و خرید شرکت دسترسی داشته و توانایی محاسبه مالیات برای آن ممکن می‌شود.

معرفی نرم افزار پخش مویرگی ورانگر

روش‌های متنوع و گوناگونی برای ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) وجود دارد. شما می‌توانید به ‌طور مستقیم به آدرس ttms33.tax.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را در آن وارد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک سیستم اتوماتیک و آسان اطلاعات خود را وارد کنید.

یکی از بهترین ابزارهایی که این کار را برای شما انجام می‌دهد نرم افزار مدیریت فروش ورانگر است. ورانگر یکی از بهترین تیم‌های توسعه انواع اپلیکیشن‌های مدیریت فروش است که با استفاده از ربات‌ها و سیستم‌های اتوماتیک تمامی امور را برای شما انجام می‌دهد.

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیشنهاد می‌کنیم حتما دررابطه‌با برنامه مدیریت فروش ورانگر بررسی کنید کاربردهای این نرم افزار است. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم‌ترین کاربردی که با تهیه و استفاده از برنامه مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) است. شما می‌توانید با چند کلیک به‌راحتی به این سامانه متصل شده و با واردکردن اطلاعات خود با کمک نرم افزار داده فهرست معاملات فصلی را وارد کنید.

نرم افزار پخش مویرگی ورانگر فهرستی کامل و دقیق که طبق استانداردهای سامانه معاملات فصلی ذکر شده نگارش کرده و به‌سرعت در سامانه بارگذاری می‌کند. این موضوع سرعت کار را بیشتر و موجب کاهش خطای انسانی در این موضوع شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های بارزی که توسط نرم افزار ورانگر به شما ارائه می‌شود ثبت و ذخیره انواع اطلاعات به‌صورت آنلاین و آفلاین است. شما می‌توانید به‌سرعت ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) را با کمک این برنامه انجام داده و فهرست معاملات را درون آن وارد کنید. از‌ طرف ‌دیگر اگر می‌خواهید به‌صورت آفلاین برخی از داده‌ها مانند لیست را تغییر دهید، اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر این کار را برای شما انجام داده و موجب افزایش سرعت می‌شود.

مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

نکته‌ای مهم که شاید بسیاری از شما با آن آشنا نباشید این است که چرا باید از این برنامه استفاده کنیم؟ علاوه ‌بر وجود قابلیت ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) در این برنامه، مزایای دیگری نیز درون آن وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال به انواع سامانه‌های دولتی مانند سامانه مودیان مالیاتی، سامانه جامع انبارها، سامانه جامع تجارت و سامانه صیاد
  • سرعت انتقال داده فوق‌العاده
  • کاهش خطای انسانی
  • امنیت داده‌ها
  • پشتیبان‌گیری از داده‌ها
  • رابط کاربری ساده و حرفه‌ای

جمع‌بندی

ارتباط با سامانه صورت معاملات فصلی (TTMS) امری است که همه شرکت‌ها علی‌الخصوص شرکت‌های پخش و بازرگانی باید به آن اهمیت دهند. این سامانه یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید با کمک این پایگاه اینترنتی فهرست دقیق تمامی معاملاتی که در فصل جاری انجام داده‌اید را ثبت کنید.

سازمان مالیات نیز با استفاده از داده‌های وارد شده مالیات شما را محاسبه کرده و در درگاه مودیان مالیاتی وارد می‌کند. در این مقاله آموزشی از تیم ورانگر استفاده از این سامانه و ابزاری که این کار را برای شما راحت می‌کند بررسی کردیم. برای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی ورانگر می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه کنید.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.