تحقیقات بازار (Researcher)

راهکاری که با استفاده از اپ و طراحی پرسشنامه های خاص امکان جمع آوری اطلاعات را برای شرکت های پخش فراهم می‌آورد.

تحقیقات بازار (Researcher)

راهکاری که با استفاده از اپ و طراحی پرسشنامه های خاص امکان جمع آوری اطلاعات را برای شرکت های پخش فراهم می‌آورد.

تحقیقات بازار (Researcher)

شرکت‌های پخش برای جمع‌آوری اطلاعات از بازار فروش، نسبت به تحقیقات بازار (Researcher) اقدام می‌کنند. تحقیق‌کردن در بازار فروش برای این شرکت‌ها بسیار مهم است و می‌تواند اطلاعاتی مفیدی به آن‌ها ارائه دهد. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر استفاده کنید.

تیم ورانگر بهترین توسعه‌دهندگان را برای تولید این برنامه به کار برده است. کاربردهای مختلف این برنامه، تحقیقات را برای شما راحت‌تر می‌کند. همراه ما باشید تا در ادامه علاوه بر توضیح بیشتر تحقیقات بازار، کاربردهای این برنامه عالی و فوق‌العاده را نیز به شما ارائه دهیم.

تحقیقات در بازار به چه معنا است؟

سؤالی که شاید همین ابتدا ذهن شما را درگیر خود کرده باشد این است که تحقیقات بازار (Researcher) به چه معنا است؟ در پاسخ باید گفت که تحقیقات در بازار برای جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان انجام می‌شود. در واقع شرکت‌های پخش با استفاده از این روش می‌توانند داده‌های مختلفی را از مشتریان و خریداران خود به‌دست بیاورند.

به‌طور مثال، از مهم‌ترین این داده‌ها می‌توان به زمان نیاز به کالا، میزان فروش ماهیانه انواع کالا و رضایت از برند یا شرکت تولیدکننده اشاره کرد. تمامی این داده‌ها می‌توانند در خدمات شرکت پخش مؤثر باشند و سرعت فروش محصولات را افزایش دهند.

چرا باید در بازار فروش تحقیقات انجام بگیرد؟

باید گفت که بازخورد یا همان Feedback برای هر کسب‌وکاری مهم است. فرقی نمی‌کند که یک شرکت پخش بزرگ باشید یا یک فروشگاه کوچک، باید بازخورد مشتریان خود از خدمات و کیفیت کالاهای ارائه‌شده را بررسی کنید.

چنین موضوعی باعث می‌شود تا بتوانید کالاهای خود را بهبود داده و خدمات عالی‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. یکی از مهم‌ترین مثال‌هایی که برای این کار وجود دارد این است که با بررسی تحقیقات بازار (Researcher) می‌توانید برخی از کالاها را حذف کرده یا به سبد محصولات اضافه کنید.

کاربرد تحقیقات در بازار برای شرکت‌های پخش

شاید با خودتان بگویید که تحقیقات بازار چه کاربردی می‌تواند برای شرکت پخش داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که این مورد به‌اندازه‌ای مهم است که ابزارهای گوناگونی برای آن تولید شده‌اند. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح برخی از کالاها ازنظر کیفیت خدمات فروشنده، گارانتی یا قیمت

  • تنظیم برخی از خدمات خاص برای مشتریان مخصوص

  • اصلاح ارسال ویزیتور و فروش کالاها به مشتریان مختلف

  • اضافه‌کردن یا حذف‌کردن برخی از محصولات از لیست کالاهای شرکت

  • جمع‌آوری اطلاعات دقیق از خریدار و نحوه ارتباط با وی

ابزارهای تحقیقات بازار (Researcher)

باید گفت که به‌دلیل اهمیت بالای تحقیقات بازار، ابزارهای مختلفی برای آن پیاده‌سازی ‌شده است. هرکدام این از این ابزارها می‌توانند به‌شکلی عالی شما را در تهیه پرسش‌نامه‌ها کمک کنند. یکی از بهترین آن‌ها نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر است.

ورانگر یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای تجاری است. این شرکت نمونه‌های گوناگونی از برنامه‌های تجاری را وارد این حوزه کرده تا فرایند فروش برای شرکت‌ها راحت‌تر شود. می‌توانید به‌کمک برنامه مدیریت فروش ورانگر کامل‌ترین و دقیق‌ترین پرسش‌نامه‌ها را برای مشتریان مختلف پیاده‌سازی کنید.

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر برای تحقیقات بازار

نکته‌ای مهم که دررابطه‌با نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر وجود دارد این است که این برنامه برای تحقیقات بازار (Researcher) کاربردهای بسیار گوناگونی را ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین کاربردهای این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که با استفاده از نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود، ثبت انواع مشتری است. درصورتی‌که بخواهید پرسش‌نامه‌های گوناگون را برای مشتری‌های خود قرار دهید، باید ابتدا مشتری را در سیستم ثبت کنید.

این‌گونه داده‌های جمع‌آوری‌شده بسیار راحت‌تر سازماندهی خواهند شد. این کار بسیار ساده و راحت است. تنها کافی است مشتریان خود را ثبت کنید و سپس سراغ ثبت انواع داده‌ها و پرسش‌نامه‌ها بروید. می‌توانید هنگام پرکردن پرسش‌نامه، مشتری را پیدا کرده و فرم را به نام آن ثبت کنید.

به‌کمک نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر می‌توانید انواع فرم‌های پرسش‌نامه را هم تولید کنید. برای این‌که بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر پرسش‌نامه‌های مختلف را به مشتری ارائه دهید و داده‌ها را با پاسخ‌های آن پر کنید بهتر است از قبل پرسش‌نامه‌ها و فرم‌هایی را تولید کنید.

می‌توانید تعداد بسیار زیادی از این فرم‌ها را برای مشتریان مختلف تولید کرده و در زمان موردنیاز به آن‌ها مراجعه کنید. این فرم‌ها می‌توانند به‌شکل گزینه‌ای یا شفاهی باشند تا اطلاعات و نظرات مشتریان به‌صورت دقیق جمع‌آوری شوند.

از دیگر کاربردهای نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر می‌توان به ایجاد انواع فیلدهای اطلاعاتی برای ویزیتور و موزع اشاره کرد. درصورتی‌که به‌دنبال تحقیقات بازار (Researcher) هستید، باید اطلاعات مختلفی را ازطریق موزع یا ویزیتور جمع‌آوری کنید.

مثلاً برخی از اطلاعات به‌جای این‌که توسط مشتری ثبت شوند، باید توسط موزع یا ویزیتور وارد شوند. این اطلاعات بسیار مهم هستند و در فرایند جمع‌آوری داده‌های مشتریان می‌توانند مؤثر واقع شوند. به‌طور مثال، تعداد کالاهای خریداری‌شده می‌تواند جزء این داده‌ها باشند.

کاربرد دیگری که نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر برای تحقیقات بازار (Researcher) در اختیار شما قرار می‌دهد، جمع‌آوری سریع داده‌ها و ارسال آن‌ها به سیستم شرکت است. مشکلی که شاید شرکت‌های مختلف با آن دست‌وپنجه نرم کنند این است که پس از تکمیل‌شدن پرسش‌نامه‌ها، اطلاعات باید به‌صورت دستی وارد سیستم شرکت شوند.

این کار زمان زیادی لازم دارد و شاید باعث ایجاد برخی از خطاها و نادرستی داده‌ها شود. به همین دلیل اپلیکیشن ورانگر با استفاده از APIها و وب‌سرویس‌های سریع، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در سیستم شرکت ثبت و وارد پایگاه‌داده اصلی می‌کند.

جمع‌بندی

شرکت‌های پخش برای این که بتوانند خدمات‌دهی به مشتریان خود را راحت‌تر کنند، باید به تحقیقات بازار (Researcher) اهمیت زیادی دهند. تحقیقات در بازار فرایندی است که در آن فرم‌های مختلف توسط مشتری یا موزع پر شده و اطلاعات جمع‌آوری می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند داده‌های فروش یا نیازهای مشتری باشند.

می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر، فرم‌های مختلف را درست کرده و پس از ثبت مشتری، اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. این برنامه کاربردهایی عالی دارد که در این مقاله تمامی آن‌ها را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید با تهیه اپلیکیشن فروش ورانگر از کاربردهای ذکرشده نهایت استفاده را ببرید.

برخی مشتریان ورانگر در این راهکار