راهکارهای ورانگر در صنایع غذایی

در این راهکار میتوان به تنوع تخفیفات و جوایز، گروه بندی کالاها و مشتریان بر اساس پارامترهای خاص هر شرکت، اعمال سیاست های کنترلی و مدیریتی در سطح لایه های مختلف فروش و و پخش، اعمال سیاست های مدت پرداخت برای فاکتورها، و همچنین سیستم کامل توزیع بصورت کاملا مکانیزه بطوری که تمامی اسناد ثبتی (خزانه داری و انبار) بصورت اتوماتیک پس از تایید در لایه های مختلف کاربری در سیستم ثبت خواهد شد.

راهکارهای صنایع غذایی

در این راهکار میتوان به تنوع تخفیفات و جوایز، گروه بندی کالاها و مشتریان بر اساس پارامترهای خاص هر شرکت، اعمال سیاست های کنترلی و مدیریتی در سطح لایه های مختلف فروش و و پخش، اعمال سیاست های مدت پرداخت برای فاکتورها، و همچنین سیستم کامل توزیع بصورت کاملا مکانیزه بطوری که تمامی اسناد ثبتی (خزانه داری و انبار) بصورت اتوماتیک پس از تایید در لایه های مختلف کاربری در سیستم ثبت خواهد شد.

غذایی

محصولات غذایی از مهم‌ترین کالاهایی هستند که در شرکت‌های پخش به‌فروش می‌رسند. این محصولات مصرف روزانه خانواده‌ها و افراد بوده و مورد نیاز هر خانه‌ای هستند. به همین دلیل تقاضا برای آن‌ها بالا است. اگر قصد فروش این محصولات در شرکت پخش را دارید باید از ابزاری مناسب برای این کار کمک بگیرید.

ابزاری که به شما اجازه دهد محصول را با قیمت روز یا حتی قدیم به‌فروش برسانید. این برنامه، نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی ورانگر نام دارد. همراه ما باشید تا در این مقاله بیشتر درباره این موضوع باهم صحبت کنیم.

محصولات غذایی و اهمیت فروش آن‌ها

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در هر فروشگاهی پیدا کنید محصولات خوراکی هستند. این محصولات شامل موارد مختلفی مانند گوشت، مرغ، انواع سس‌ها، ادویه‌جات، ماهی، تنقلات و انواع نوشیدنی‌ها می‌شوند.

نکته مهمی که دررابطه‌با این محصولات وجود دارد این است که این محصولات زمان محدودی برای مصرف دارند. بسیاری از آن‌ها کم‌تر از 2 ماه فرصت مصرف داشته و باید به‌سرعت مصرف شوند؛ در‌ غیر این ‌صورت خراب خواهند شد. به همین دلیل باید آن‌ها را پس‌از تامین به‌سرعت میان مشتریان پخش کرد.

کالای تندرو یا FMCG چیست؟

مفهومی مهم که باید دررابطه‌با کالاها و محصولات خوراکی بدانید مفهومی است به‌نام کالاهای تندرو. شاید تابه‌حال این نام را نشنیده باشید؛ اما کالاهای تندرو یا همانFMCG (Fast-Moving Consumer Goodies) محصولاتی هستند که باید به‌سرعت پخش‌ شده و سپس مصرف شوند.

این محصولات در واقع همان محصولات خوراکی و لبنیاتی هستند که تاریخ مصرف کمی دارند. شما می‌توانید در ابزارهای فروش این کالاها را مشخص کرده و برای فروش آن‌ها روش‌هایی را به‌کار بگیرید. توجه داشته باشید که اگر این کار به‌درستی صورت نگیرد ممکن است خسارت‌های مالی زیادی برای شما ایجاد شود.

تعریف فرایندهای fifo و lifo

نکته دیگری که باید دررابطه‌با محصولات و مواد غذایی بدانید مفاهیم lifo و fifo هستند. شاید تابه‌حال نام این فرایندها به گوش شما نخورده باشد؛ اما اهمیت آن‌ها در شرکت پخش بسیار بالا است. FIFO یا First In, First Out به معنای صف بوده و کالایی که اول وارد انبار شده باشد، اول نیز خارج می‌شود.

ازطرف‌دیگر lifo یا Last In, First Out مفهومی برعکس دارد. در lifo کالایی که آخر از همه وارد‌ شده باشد، اول ‌از همه به مشتری ارائه می‌شود. روش fifo برای کالاهای معمولی و روش lifo برای کالاهایی که در گذشت زمان کهنه می‌شوند کاربرد دارد.

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر

یکی از بهترین ابزارهایی که به کمک آن می‌توانید فروش انواع مواد و محصولات غذایی را انجام دهید، نرم افزار مدیریت فروش ورانگر است. این برنامه کاربردهای گوناگونی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که با استفاده از نرم افزار مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود قراردادن تخفیف‌ها و جوایز گوناگون برای کالاهای مختلف است. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم برای انواع محصولات و مواد خوراکی به‌راحتی تخفیف‌هایی هم در قیمت عمده و هم در قیمت جزئی قرار دهید.

همچنین برای سقف‌های خرید مختلف می‌توانید جوایزی خاص قرار دهید؛ به‌طور مثال، ارسال رایگان یکی از انواع این جوایز است. توجه داشته باشید که علاوه‌بر درج قیمت جدید، می‌توانید در این برنامه کالاها را به قیمت قدیم نیز بفروشید.

از دیگر کاربردهایی که به کمک نرم افزار مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود می‌توان به گروه‌بندی و دسته‌بندی کالاهای مختلف اشاره کرد. مواد غذایی و محصولاتی که در این دسته قرار می‌گیرند انواع گوناگونی دارند.

از انواع آرد گرفته تا حبوبات، روغن، سس و برنج در میان این محصولات وجود داشته و درصورت دسته‌بندی‌نکردن کار شما برای مدیریت آن‌ها سخت خواهد شد. می‌توانید با اپلیکیشن ورانگر برای هر کالا دسته‌بندی و زیردسته‌های آبشاری تعیین کرده و حتی وزن و حجم‌های گوناگونی برای هر کالا ثبت کنید.

می‌توانید به کمک نرم افزار مدیریت فروش ورانگر سیاست‌هایی که برای پرداخت فاکتورها وجود دارد را کنترل کنید. با استفاده از این سیاست‌ها قابلیت این را دارید که فاکتورها را در زمان‌هایی مشخص و به روش‌هایی خاص تسویه کنید.

به‌طور مثال، می‌توانید تعیین کنید که هر فاکتور 72 ساعت فرصت تسویه ازطریق درگاه‌های پرداخت آنلاین دارد. مثلا مشتریانی که چک صیادی ثبت کرده‌اند باید به‌سرعت چک‌ها را پاس کرده و حساب خود را با شرکت صاف کنند.

کاربرد دیگر این برنامه این است که برای فروش و کنترل مواد غذایی می‌توانید سیاست‌های خاصی قرار دهید. این را می‌دانیم که شرکت‌های پخش از اعضا و کارمندان مختلف در پوزیشن‌های گوناگونی برخوردار هستند. درصورتی‌که می‌خواهید کنترل مدیریت راحت‌تر شده و هر کارمندی سطح دسترسی خاص خود را داشته باشد، می‌توانید از نرم افزار مدیریت فروش ورانگر استفاده کنید.

 این برنامه لایه‌های مدیریتی مختلفی را برای شما قرار می‌دهد که هرکدام اهمیت خاص خود را داشته و به‌شکلی متفاوت عمل می‌کنند. همچنین به کمک این برنامه قادر هستید تا از جزئیات فرایند فروش خود باخبر شوید.

یکی از قابلیت‌هایی که در نرم افزار مدیریت فروش ورانگر وجود دارد این است که می‌توانید برای توزیع انواع محصولات غذایی از سیستم توزیع اتوماتیک آن استفاده کنید. می‌توانید این سیستم را با امور مد نظر خود پیاده‌سازی کرده و تمامی اسناد و فاکتورها را به‌صورت اتوماتیک در سیستم شرکت ثبت کنید.

این اسناد بسیار مهم بوده و می‌توانند در امور شرکت کاربردی باشند. می‌توانید گزارش‌های گوناگون را نیز برای امور مختلف ثبت کرده و نگران ازدست‌رفتن داده‌ها هم نباشید. تمامی داده‌ها در سرورهای پشتیبانی ذخیره خواهند شد.

جمع‌بندی

از محصولات مهمی که در شرکت‌های پخش توزیع می‌شود می‌توان به مواد غذایی اشاره کرد. محصولاتی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند اهمیت زیادی برای مشتریان دارند؛ زیرا مواد اولیه برای تهیه وعده‌های روزانه بوده و خرید نمونه‌های تازه و باکیفیت اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها به‌راحتی فرایندهای lifo و fifo را پیاده‌سازی کرده و محصولات تندرو را ثبت کنید. بهترین این ابزارها برنامه مدیریت فروش و پخش مویرگی ورانگر است که ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تیم ورانگر از حرفه‌ای‌ترین تیم‌هایی است که درزمینه تولید ابزارهای تجارتی و حسابداری فعالیت کرده و محصولاتی مهم به شرکت‌های پخش ارائه داده است. در این مقاله کاربردهای نرم افزار ورانگر برای فروش مواد خوراکی با قیمت‌ روز و قدیم را به شما ارائه دادیم.

برخی مشتریان ورانگر در این راهکار