سامانه استعلام کد نقش

با استفاده از این سامانه امکان استعلام کد نقش مشتری توسط ویزیتور در زمان ثبت سفارش بصورت آنلاین وجود خواهد داشت

سامانه استعلام کد نقش

مهم‌ترین کاری که موزع یا مسئول سفارش‌گیری باید در فرایند ثبت سفارش انجام دهد استفاده از سامانه استعلام کد نقش است. این سامانه یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در اختیار تجار و شرکت‌های پخش قرار گرفته است.

شاید برایتان سوال باشد که این سرویس چه ویژگی و کاربردهایی دارد. در پاسخ باید گفت که کد نقش برای تجار و شرکت‌های تجاری صادر شده و برای ثبت انواع سفارش‌ها جهت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی کاربرد دارد.

ابزارهای مختلفی هستند که استفاده از این سامانه را راحت‌تر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این ابزارهایی که این کار را برای شما ممکن می‌کند، نرم‌افزار سفارش گیری است که توسط شرکت ورانگر ارائه‌شده است. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر درباره این کاربرد برنامه سفارش‌گیری صحبت کنیم.

سامانه استعلام کد نقش

کد نقش چیست؟

اولین سوالی که ممکن است پس ‌از شنیدن نام سامانه استعلام کد نقش به ذهن شما برسد این است که اصلا کد نقش چیست.

اگر بخواهیم به ‌طور دقیق و حرفه‌ای این موضوع را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که کد نقش برای واحدهای اقتصادی عرضه‌کننده کالا مانند شرکت‌های پخش بخش دولتی، عمومی و خصوصی و فعالین تجاری از مبدأ وارداتی تا سطح عمده‌فروشی است. این کد برای این دسته از شرکت‌ها و افراد واجب بوده و برای انجام معاملات مختلف به آن نیاز خواهند داشت.

سامانه دریافت کد نقش

دلایل استعلام کد نقش

چرا باید کد نقش را استعلام بگیریم؟

  • کد نقش اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع برای انجام بسیاری از معاملات تجاری در حوزه پخش و توزیع انواع کالاها باید از این کد استفاده کنید.

  • می‌تواند کاربرد این کد را همانند کد ملی دانست. درصورتی‌که زمان ثبت سفارش کد شما در سامانه استعلام کد نقش مورد تأیید نباشد، توانایی ثبت‌کردن سفارش را نخواهید داشت. به همین دلیل باید به اهمیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • استعلام کد نقش نیز به‌سادگی انجام‌گرفته و سرعت آن در سامانه وزارت صمت به ‌شکلی عالی عمل می‌کند.

کاربردهای سامانه استعلام کد نقش

یکی از نکات بسیار مهم و اساسی که باید دررابطه‌با این سامانه بدانید کاربردهای آن است. برای این‌که بتوانید از خدمات مختلفی بهره ببرید نیازمند ثبت‌کردن کد نقش در این سامانه خواهید بود. از مهم‌ترین کاربردهایی که از سرویس استعلام کد نقش نصیب شما می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت سفارش برای مشتریان

یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین کاربردهایی که برای سامانه استعلام کد نقش وجود دارد این است که با کمک این سامانه می‌توانید در زمان ثبت سفارش به‌راحتی نقش خود در وزارت صمت را به‌راحتی استعلام بگیرید. درصورتی‌که کد شما در این سامانه تأیید شود مأمور سفارش‌گیری می‌تواند ثبت سفارش و تسویه را انجام داده و حتی کالا را نیز به شما ارائه دهد.

ارائه کالا و خدمات

کاربرد دیگری که برای سامانه استعلام کد نقش وجود دارد ارائه کالا و خدمات است. درصورتی‌که کد نقش شما در این سامانه به ثبت نرسیده باشد نمی‌توانید به‌عنوان یک شرکت پخش یا فعال این حوزه فعالیت کنید. به همین دلیل است که ابزارهای مختلفی به این سامانه متصل شده و از طریق آن کد نقش را استعلام می‌گیرند.

چگونه به سامانه استعلام کد نقش دسترسی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید به سامانه استعلام کد نقش دسترسی داشته باشید باید به آدرس این سامانه که توسط وزارت صمت راه‌اندازی شده است بروید.

آدرس https://ntsw.ir/، آدرس سامانه استعلام گیری کد نقش است. درصورتی‌که می‌خواهید کد نقش خود را دریافت کنید باید به این آدرس رفته و روی گزینه ثبت‌نام که در منوی آبی‌رنگ بالای صفحه قرار دارد مراجعه کنید.

ابزارهای سفارش‌گیری مانند نرم‌افزار سفارش‌گیری شرکت ورانگر نیز به این سامانه متصل بوده و قبل ‌از ثبت سفارش کد نقش را به‌صورت مستقیم از آن استعلام می‌گیرد.

ویژگی‌های نرم‌افزار سفارش گیری

نرم‌افزار سفارش‌گیری که ابزاری مهم برای دسترسی به سامانه استعلام کد نقش است ویژگی‌های مختلفی را درون خود جای‌داده است. این برنامه فوق‌العاده می‌تواند به شما کمک کند که سفارش‌گیری را به‌عنوان یک موزع یا امور سفارش به‌راحتی انجام دهید.

صدور فاکتور و انجام تسویه‌های مختلف به‌صورت آنلاین از مهم‌ترین کاربردهای این برنامه است. ویژگی مهم اپلیکیشن سفارش‌گیری ورانگر این است که به‌صورت آنلاین سفارش را ثبت کرده و در ‌صورت نبود اینترنت نیز به‌صورت آفلاین داده‌های آماده را نمایش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار سفارش گیری شرکت ورانگر از آن بهره ببرید، متصل بودن این برنامه به یک سیستم عظیم از داده‌ها است.

این سیستم عظیم دسترسی شما به هر داده‌ای را که می‌خواهید باز گذاشته و به‌عنوان مأمور پخش و سفارش گیری می‌توانید به‌راحتی امور مختلف را با این برنامه به ثمر برسانید. رابط کاربری آن بسیار ساده بوده و استفاده از آن به ‌شکلی سریع ممکن شده است.

ویژگی‌های نرم‌افزار سفارش‌گیری

جمع‌بندی

سامانه استعلام کد نقش یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را راه‌اندازی کرده است. این سامانه کاربردی می‌تواند به‌راحتی انواع کد نقش را برای شما و شرکت‌های مختلف حوزه پخش صادر کرده و به‌راحتی کدهای صادرشده را استعلام بگیرد.

درصورتی‌که می‌خواهید قبل‌از سفارش‌گیری کد نقش را استعلام بگیرید می‌توانید از نرم‌افزار سفارش گیری تیم ورانگر استفاده کنید. این نرم‌افزار با دریافت کد نقش قبل از صدور فاکتور اصالت اطلاعات مختلف شرکت یا شخص را بررسی می‌کند. در این مقاله سعی کردیم به‌ طور کامل شما را با این کاربرد مهم از برنامه سفارش‌گیری آشنا کنیم.

سوالات متداول

در پاسخ به این سوال که چرا باید کد نقش دریافت کنید باید گفت که این کد برای سفارش‌دادن به یک شرکت پخش مهم است به‌طور مثال، اگر بخواهید محصولاتی را از شرکت پخش دریافت کنید، باید قبل‌ از این کار کد نقش را ارائه داده تا اطلاعاتتان در سامانه وزارت صمت را بررسی کنند.

کد نقش در واقع یک گواهینامه تجاری است که به شما اجازه خرید و فروش و توزیع کالا و خدمات مختلف را می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه استعلام کد نقش به‌راحتی کد نقش را استعلام گرفته و روند سفارش‌گیری را راحت پیش ببرید. این سامانه در آدرس https://ntsw.ir وجود دارد.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.