راهکار ورانگر برای فروش سازمانی (B2B)

شرکت‌های پخش برای این‌که بتوانند کالاهای خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دهند، از روش فروش سازمانی (B2B) بهره می‌برند. اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر این کار را برای شرکت‌ها بسیار راحت‌تر می‌کند.

فروش سازمانی (B2B)

شرکت‌های پخش برای این‌که بتوانند کالاهای خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دهند، از روش فروش سازمانی (B2B) بهره می‌برند. اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر این کار را برای شرکت‌ها بسیار راحت‌تر می‌کند.

فروش سازمانی (B2B)

یکی از روش‌های فروش که شرکت‌های پخش توانایی استفاده از آن را دارند، فروش سازمانی (B2B) است. این فروش بسیار مهم بوده و آن را با نام بیزینس به بیزینس نیز می‌شناسند. باید گفت که در واقع این نوع فروش بین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف انجام می‌گیرد و کاربردهای خاص خود را دارد.

این نوع فروش را می‌توانید به‌کمک ابزارهای مختلفی انجام دهید؛ اما استفاده از برنامه مدیریت فروش ورانگر بهترین انتخاب برای این کار است. برای آشنایی بیشتر با این روش فروش پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه کاربردهای اپلیکیشن ورانگر را نیز به شما توضیح خواهیم داد.

فروش سازمانی چیست؟

در پاسخ به این سؤال که فروش سازمانی (B2B) چیست باید گفت که این نوع فروش میان سازمان‌ها و شرکت‌های پخش انجام می‌شود. در واقع شرکت‌های پخش برای این‌که بتوانند کالاها را میان خود تبادل کرده یا از تأمین‌کننده تهیه کنند، باید ازطریق روش فروش B2B اقداماتی انجام دهند.

B2B در واقع همان Business to Business بوده و معنای آن سازمان به سازمان است. به‌طور مثال، اگر شرکت پخشی بخواهد محصولات خود را از تأمین‌کننده تهیه کند، باید ازطریق این روش فروش اقدام کند تا نتیجه بهتری برای آن حاصل شود.

فروش B2B چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با فروش سازمانی بدانید این است که این روش فروش کاربردهای مختلفی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای این روش می‌توان به مواردی مانند فروش‌هایی با تراکنش بزرگ اشاره کرد. شرکت پخش می‌تواند با استفاده از این روش به‌راحتی تراکنش‌های بزرگ و حجم بالایی از کالاها را ثبت کند.

ازطرف‌دیگر می‌توانید به‌کمک این روش خریداران متخصص را جذب کرده و فرایندهای فروش طولانی و چندمرحله‌ای را نیز پیاده‌سازی کنید. چنین موضوعی تنها میان شرکت‌ها و کسب‌وکارها انجام‌ می‌شود و هرگز برای مشتری پیاده‌سازی نخواهد شد.

به چه روش باید دخانیات را به فروش رساند؟

سؤالی که شاید ذهن شما را دررابطه‌با فروش سازمانی (B2B) درگیر کرده باشد این است که خریداران در این روش چه کسانی هستند؟ در پاسخ باید گفت که این روش خلاف فروش B2C به‌جای هدف‌گرفتن مشتریان، کسب‌وکارها را نشانه می‌گیرد.

بسیاری از شرکت‌های پخش تنها محصولات خود را به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌فروشند. به‌طور مثال، شرکت پخش گوشی هوشمند تنها به فروشگاه‌های موبایل و تبلت محصولات خود را ارائه می‌دهد. پس می‌توان گفت که تقریباً ارتباط مستقیم با مشتری در این روش انجام نخواهد شد. خریداران دیگری که در این روش قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • تولیدکنندگان

  • دولت

  • نمایندگان فروش سازمانی

  • مؤسسات

انواع فروش B2B

نکته‌ای که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند این است که فروش سازمانی (B2B) انواع مختلفی دارد. هرکدام از روش‌های فروش در این زمینه کاربردهای خاص خود را داشته و در شرایطی مخصوص مورداستفاده قرار می‌گیرند. انواع روش‌های فروش سازمانی به‌شکل زیر هستند:

  • فروش عرضه
  • فروش انبارداری یا توزیع
  • فروش خدمات یا نرم‌افزار

بهترین ابزار برای فروش سازمانی

شاید فکر کنید که فروش سازمانی (B2B) سخت باشد. با تعاریف ذکرشده برای این روش فروش باید گفت که تقریباً این شیوه زمان‌بر است؛ اما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر آن را راحت‌تر کنید.

اپلیکیشن ورانگر یکی از قدرتمندترین و به‌روزترین ابزارهای مدیریتی است که می‌تواند شما را در فروش‌های سازمانی میان کسب‌وکارهای مختلف کمک کند. این برنامه امکاناتی عالی در اختیار شما قرار داده که در صورت استفاده از آن‌ها امور فروش برایتان راحت‌تر خواهند شد. شرکت ورانگر برای تولید این برنامه از بهترین توسعه‌دهندگان بهره گرفته است.

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر برای B2B

همان‌طور که گفتیم، بهترین ابزاری که می‌توانید برای فروش سازمانی از آن کمک بگیرید، نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر است. این برنامه کاربردهایی عالی دارد که فروش را برای شما و سازمان‌های مختلف راحت‌تر می‌کند. از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از کاربردهای نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر این است که می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی کالاهای مختلف را مدیریت کنید. در روش فروش سازمانی، کالاها باید در تعداد بسیار بالا و تنوع گوناگونی وجود داشته باشند تا بتوان نیاز خریداران را برطرف کرد.

شاید در روش‌های معمولی مدیریت این کالاها کمی سخت باشد؛ اما درصورت استفاده از برنامه ورانگر می‌توانید به‌راحتی کالاهای مختلف را ثبت کرده و آن‌ها را مدیرتی کنید. می‌توانید موجودی را حتی به‌صورت ریالی یا تعدادی ثبت و به سامانه‌های دولتی نیز ارسال کنید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در فروش سازمانی (B2B)، مشتریان، سازمان‌های دولتی یا خصوصی و کسب‌وکارها هستند. برای این‌که فروش راحت‌تر شود و فرایند آن سریع‌تر صورت بگیرد، بهتر است که خریداران سازمانی ثبت‌ شوند و سپس برای سازماندهی آن‌ها، اقداماتی صورت بگیرد.

استفاده از اپلیکیشن ورانگر این کار را برای شما بسیار راحت می‌کند. می‌توانید خریداران مختلف را ثبت کرده و حتی نیازهای ماهانه یا دوره‌های زمانی دیگر را نیز ثبت کنید. این‌گونه تأمین نیاز خریداران و سازماندهی کالاها میان آن‌ها بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود.

کاربرد اصلی نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر این است که این برنامه برای شما فروش سازمانی را مقدور می‌کند. شرکت‌های پخش معمولاً باید فرایندهای طولانی را برای این کار طی کرده و اسناد و مدارک مختلفی را جابه‌جا کنند.

چنین موضوعی باعث سخت‌تر شدن فروش خواهد شد. برای این‌که بتوان از این مشکل جلوگیری کرد، برنامه ورانگر امکاناتی در اختیار شما قرار داده که کار را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. به‌طور مثال، می‌توانید با استفاده از این برنامه به‌راحتی خریداران را پیدا کنید و ازطریق روش‌های مختلف، ثبت و ارسال محصولات موردنیاز را انجام دهید.

جمع‌بندی

یکی از امور بسیار مهمی که در شرکت‌های پخش انجام می‌شود، فروش سازمانی (B2B) است. در این روش شرکت پخش با سازمان‌ها و کسب‌وکارها قرارداد می‌بندد و به‌صورت ماهیانه یا بازه‌های زمانی دیگر، محصولات یا کالاهایی را برای آن‌ها تأمین می‌کند. این روش برای سازمان‌های دولتی، خصوصی و سایر کسب‌وکارها پیاده‌سازی ‌شده است.

یکی از بهترین ابزارهایی که می‌تواند این کار را برای شما راحت‌تر کند، برنامه مدیریت فروش ورانگر است. نرم‌افزار ورانگر امکاناتی عالی و کاربردهای فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ثبت انواع سازمان‌ها و کسب‌وکارها، مدیریت و پیگیری کالای خریداران و فروش سازمانی اشاره کرد.

برخی مشتریان ورانگر در این راهکار