مدیریت فروش اقساطی

با این زیر سیستم در نرم افزار صندوق فروشگاهی می توان فروش اقساطی برای طیف خاصی از مشتریان که قبلا در سیستم در نظر گرفته ایم داشته باشیم.

مدیریت فروش اقساطی

مدیریت فروش اقساطی

مدیریت فروش اقساطی یکی از برنامه‌هایی است که برای امور فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان بررسی امور مالی مختلفی را فراهم می‌کند که مربوط به اقساط و دریافت وجه از مشتریان می‌شود.

در بسیاری از فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالا این احتمال وجود دارد که گروهی از مشتریان در ازای خرید کالا، مبلغ موردنظر را طی چندین قسط بپردازند و برای اینکه نظارت خوبی روی آن‌ها داشته باشید، بهتر است از یک برنامه مناسب برای مدیریت اقساط استفاده کنید.

اهمیت مدیریت فروش اقساطی

به‌طورکلی یکی از راه‌هایی که کسب‌وکارهای عرضه‌کننده کالا برای جذب مشتری در نظر می‌گیرند، فروش اقساطی است که در این حالت فروشنده به خریدار این امکان را می‌دهد تا پرداخت خود را در مدت‌زمان طولانی‌تری انجام دهد.

باتوجه‌به اینکه بسیاری از کالاهای مورد نیاز مانند لوازم خانگی، موبایل، مبلمان و برخی موارد دیگر درحال‌حاضر قیمت بالایی دارند، فروش اقساطی از جهات مختلفی می‌تواند برای خریدار و فروشنده امتیازهایی داشته باشد.

درصورتی‌که شما صاحب یک فروشگاه بزرگ باشید، بدون شک تعداد مشتریانی که از این خدمات استفاده می‌کنند نیز افزایش پیدا می‌کند و همین امر اهمیت مدیریت امور مالی فروش اقساطی را نشان می‌دهد.

استفاده از روش دستی برای ثبت و نگهداری اطلاعات فروش اقساطی به‌ طور معمول میزان خطای محاسباتی را افزایش می‌دهد و مشکلاتی را برای خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند.

در ضمن به‌کارگیری روش‌های سنتی که نیازمند استفاده از دفاتر زیادی است، امکان دارد بررسی امور مالی و دسترسی به اطلاعات مشتریان را به کاری سخت و زمان‌بر تبدیل کند، با این حساب با کمک برنامه فروش اقساطی این کار راحت‌تر انجام می‌شود.

سیستم مدیریت فروش اقساطی چگونه کار می کند؟

این روزها اغلب عرضه‌کنندگان کالا از نرم‌افزارهای فروشگاهی استفاده می‌کنند که با در اختیار داشتن سیستم مدیریت اقساط می‌توان در این بخش اطلاعات مشتریانی را که خواستار خرید کالا به‌صورت قسطی هستند، وارد کرد.

در همین راستا این برنامه می‌تواند خدمات مختلفی را در اختیار صاحبان فروشگاه‌ها قرار دهد تا امر فروش اقساطی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند، برخی از این امکانات به شرح زیر هستند.

با استفاده از این بخش شما قادر هستید تا اطلاعات مختلفی را وارد کنید که مربوط به شرایط ارائه کالای قسطی به مشتریان است تا بر این ‌اساس بتوانید امور مالی هرکدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

درصورتی‌که برای فروش اقساطی مبلغی را به‌صورت پیش‌پرداخت دریافت می‌کنید، باید اطلاعات مربوط به آن را در قسمت مربوط وارد کنید تا امکان محاسبه هزینه‌های باقی‌مانده برای شما فراهم شود.

بخش دیگری که برای ثبت اطلاعات در سیستم مدیریت فروش اقساطی مدنظر قرار می‌گیرد، مربوط به تعیین تعداد کل اقساطی است که مشتری باید بر اساس زمان‌بندی مشخص آن‌ها را پرداخت کند.

دیگر خدماتی که در این بخش نیاز دارید، مربوط به ثبت اطلاعاتی شامل مبلغ کل خرید، تعیین میزان کارمزد برای اقساط هر کالا و درصد دیرکرد سررسیدهای مشتریان است.

تعیین شرایط لازم برای فروش اقساطی

شما می‌توانید متناسب با مشخصاتی که برای مشتریان خود در این سیستم تعریف می‌کنید، با انجام یک جست‌وجوی ساده، به صفحه هرکدام از آن‌ها وارد شوید و اطلاعات مورد نیاز را بررسی کنید.

اطلاعات فردی، شماره تماس، نوع کالای خریداری‌شده و برخی موارد دیگر را می‌توان برای مشتریان در نظر گرفت تا براساس تاریخ سررسید، قادر به مشاهده اقساط پرداخت‌شده باشید.

البته در مواردی این امکان فراهم می‌شود تا برای مشتریان تعریف‌شده در سیستم، کدهای خاصی را در نظر بگیرید تا پیداکردن آن‌ها و مشاهده اطلاعات راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود.

هر کسب‌وکاری برای دستیابی به میزان سود و زیان خود در دوره‌های ماهانه یا سالانه، باید گزارش‌های مختلفی در اختیار داشته باشد که درصورت ارائه خدمات فروش اقساطی، این مورد نیز درزمینه امور مالی تاثیرگذار است.

زمانی که از سیستم مدیریت فروش اقساطی استفاده می‌کنید، امکان دسترسی به گزارش‌های متعدد برای شما فراهم می‌شود که تعدادی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • ارائه گزارش‌های مربوط به مشتریان براساس بازه‌های زمانی مشخص
  • امکان دسترسی به لیست اقساط پرداخت‌شده
  • گزاش‌ درآمدهای به‌دست آمده در یک بازه تاریخی خاص
  • مشاهده تمام پرداخت‌ها
  • گزارش مربوط به درآمد حاصل از دیرکرد و کارمزد
  • امکان دریافت سررسید اقساط هر کالا

Product Quality Index

Energy Generation

ویژگی های اصلی مدیریت فروش اقساطی

درصورتی‌که صاحب یک فروشگاه باشید، به‌کارگیری ابزارهای مدیریتی هوشمند باعث می‌شود تا کار شما آسان‌تر شود، ازاین‌رو برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سیستم فروش اقساطی در اختیار شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است.

حفظ امنیت اطلاعات مالی در فروش اقساطی

به ‌طور معمول صاحبان کسب‌وکارها به‌دنبال این هستند تا اطلاعات مالی خود را به‌صورت محرمانه حفظ کنند تا افراد ناشناس اجازه دسترسی به آن‌ها را نداشته باشند، ازاین‌رو توجه به این بخش بسیار ضروری خواهد بود.

در همین راستا طراحی و توسعه این سیستم به‌گونه‌ای انجام می‌شود که امنیت تمام اطلاعات مالی مربوط به فروشگاه و مشتریان را ضمانت می‌کند و در این صورت شما نسبت به عدم‌دسترسی افراد ناشناس به امور مالی خود مطمئن خواهید بود.

سرعت بالا در ثبت اطلاعات فروش اقساطی

یکی از مهم‌ترین اهدافی که کسب‌وکارها برای استفاده از برنامه‌های هوشمند دنبال می‌کنند، کاهش زمان لازم برای انجام امور مختلف است که استفاده از این برنامه به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

قسط‌بندی، ثبت تمام مشخصات مشتریان، مشاهده سررسید، دریافت فاکتورها و بسیاری خدمات دیگر را می‌توان با کمک سیستم مدیریت فروش اقساطی در زمان سریع‌تری انجام داد تا سرعت کار بالاتر برود.

امکان استفاده آسان از سیستم مدیریت فروش به صورت اقساطی

کاربری آسان از دیگر ویژگی‌های مهم این برنامه است که به طیف وسیعی از افراد این امکان را می‌دهد تا بدون‌نیاز به آموزش‌های تخصصی قادر به استفاده از امکانات و خدمات سیستم مدیریت فروش اقساطی باشند.

بالا بردن میزان دقت برای فروش اقساطی

گزارش‌های دقیقی که با استفاده از این سیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد، باعث کاهش خطاهای انسانی در هنگام ثبت و بررسی اطلاعات یا انجام محاسبات مالی می‌شود و میزان دقت شما را افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

مدیریت فروش اقساطی به‌عنوان یک برنامه کاربردی برای استفاده در فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صاحبان کسب‌وکارها امکان بررسی دقیق اطلاعات مشتریان را می‌دهد.

درصورت استفاده از برنامه‌های هوشمند فروشگاهی، شما می‌توانید برای مشتریانی که خواستار خرید اقساطی هستند در این سیستم خدماتی را تعریف کنید که شامل تعیین تعداد اقساط، مبلغ کل خرید، درصد کارمزد و برخی موارد دیگر می‌شود.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.