مدیریت فروش صادرات (ارزی)

با این زیرسیستم میتوان فروش ارزی برای صادرات را داشته باشیم که اثر آن در حسابداری بصورت ریالی منعکس میشود.

مدیریت فروش صادرات (ارزی)

مدیریت فروش صادرات (ارزی)

مدیریت فروش صادرات (ارزی) امری بسیار مهم در شرکت‌های پخش است. یک شرکت پخش ممکن است که به روش‌های مختلف اقدام به پخش انواع کالاهای خود کند. درصورتی‌که کالاها برای صادرات باشند، باید آن‌ها را به‌صورت فروش ارزی معامله کرد. یعنی باید با استفاده از ارزهای خارجی این کالاها را به‌ فروش رساند و ارز را وارد کشور کرد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که برای این کار باید مراحل مختلفی را طی کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از برنامه مدیریت فروش ورانگر بهره ببرید. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر دررابطه‌با این موضوع باهم صحبت کنیم.

فروش صادرات چیست؟

اولین چیزی که باید برای درک مدیریت فروش صادرات (ارزی) بررسی کنیم این است که اصلا فروش صادرات چیست؟ این روش فروش یکی از انواع معاملاتی است که در میان معاملات ارزی قرار می‌گیرد. معاملات ارزی روش‌هایی برای خریدوفروش کالا هستند که در قبال کالا، ارز خارجی وارد اقتصاد کشور ارائه‌دهنده محصول می‌شود.

به‌ طور مثال، اگر شرکتی زعفران به آلمان صادر کرده و ارز یورو را وارد کشور کند، این نوع فروش را می‌توان فروش صادراتی ارزی دانست. البته بعضی از مواقع ممکن است این فرایند اتفاق افتاده باشد؛ اما در این دسته قرار نگیرد.

نرخ تسعیر به چه معنا است؟

از دیگر نکاتی که باید برای درک مدیریت فروش صادرات (ارزی) آن را بررسی کنیم، می‌توان به نرخ تسعیر اشاره کرد. لغت تسعیر به‌ معنای قیمت‌گذاری است. در واقع شرکت‌های پخش برای این‌که بتوانند ارز کشورهای مختلف را به هم تبدیل کنند، نمی‌توانند از نرخ تبدیل ارز لحظه‌ای استفاده کنند.

این نرخ همیشه در حال نوسان است. به همین دلیل باید از نرخ تسعیر که به‌صورت ثابت در نظر گرفته‌ شده، بهره ببرند. روش‌های مختلفی برای محاسبه این نرخ وجود دارد که می‌توان روش‌های تسعیر روزانه ارز، ماهانه ارز، ارز دوره مالی و تسعیر سالانه ارز را برای آن نام برد.

مراحل فروش صادرات

برای این ‌که دقیق‌تر با نحوه عملکرد سیستم مدیریت فروش صادرات (ارزی) آشنا شوید، بهتر است مراحلی که برای فروش ارزی یا همان صادرات طی می‌شود را بررسی کنید. برای این کار نماینده صادرات که می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد باید مدارکی مانند کارت بازرگانی، فاکتور فروش، لیست کالاها، قرارداد حمل‌ونقل و بیمه کالا و دیگر مدارک را ارائه دهد.

سپس مراحل انتقال کالا به گمرک و انتقال به بخش صادرات را انجام می‌دهد. پس ‌از این کار کالاها با استفاده از روش‌های مختلف زمینی یا آبی به کشور مد نظر صادر‌ شده و تسویه قرارداد صورت می‌گیرد. مراحل این فرایند ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

چرا مدیریت فروش صادرات (ارزی) مهم است؟

سوالی که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده باشد این است که چرا باید مدیریت فروش صادرات (ارزی) یا همان فروش خارجی را جدی بگیریم؟ در پاسخ باید گفت که فروش خارجی کار بسیار سختی و زمان‌بری است. شما باید مراحل گوناگونی طی کرده و سپس کالا را به کشور مقصد ارسال کنید.

برای این‌که از رخ‌دادن مشکل جلوگیری شده و رهگیری کالاها راحت‌تر شود، می‌توانید از نرم افزارهای مدیریتی برای این کار استفاده کنید. این نرم‌افزارها کار شما در پیگیری فروش ارزی و صادرات را راحت‌تر می‌کنند و به آن سرعت می‌بخشند.

چرا مدیریت فروش صادرات (ارزی) مهم است؟

بهترین ابزار برای مدیریت فروش صادرات

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به ‌کمک آن‌ها به‌راحتی مدیریت فروش صادرات (ارزی) را ممکن کنید. یکی از بهترین این روش‌ها استفاده از نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی ورانگر است. ورانگر از شرکت‌های بزرگ توسعه‌دهنده برنامه‌های مدیریتی است که تجربه‌ای عالی در این زمینه دارد.

در شرکت ورانگر با استفاده از بهترین متخصصان درزمینه تولید اپلیکیشن‌های تجاری و متخصصین تجاری بهره می‌گیریم تا بهترین برنامه‌ها را برای شما آماده‌سازی کنیم. برنامه مدیریت فروش ورانگر کاربردهایی عالی دارد که در هیچ برنامه دیگری پیدا نمی‌کنید.

Product Quality Index

Energy Generation

کاربردهای نرم افزار مدیریت فروش ورانگر

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، نرم افزار ورانگر یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای مدیریت فروش صادرات (ارزی) از آن بهره ببرید. مهم‌ترین کاربردهایی که این برنامه عالی به شما ارائه می‌دهد شامل مواردی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مدیریت فروش ارزی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهایی که با تهیه نرم افزار مدیریت فروش ورانگر نصیب شما می‌شود این است که می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی فروش ارزی را مدیریت کنید. برای این کار نیازمند ابزارهای مختلفی مانند ثبت کالا، کنترل موجودی انبار و ارسال هستند. تمامی این امکانات توسط تیم ورانگر در اپلیکیشن مدیریت فروش صادرات پیاده‌سازی شده تا بتوانید در کمترین زمان ممکن امور مربوط را انجام دهید.

کنترل انبار فاکتورهای فروش

برای صادرات محصولات و کالاهای مختلف باید به موجودی انبار دسترسی داشته و فاکتورهای ثبت‌شده را کنترل کنید. این کار را می‌توانید به روش‌های گوناگونی انجام دهید؛ اما یکی از بهترین این روش‌ها استفاده از نرم افزار مدیریت فروش ورانگر است.

تیم ورانگر با استفاده از سیستم‌ها آنلاین مختلف این امکان را به شما می‌دهند که به‌راحتی موجودی انبار را به‌صورت ریالی و عددی کنترل کرده و فاکتورهای ثبت‌شده را برای فروش خارجی بررسی کنید. این موضوع صادرات را راحت‌تر می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی ورانگر

مزایای مختلفی وجود دارد که موجب شده افراد زیادی به‌دنبال تهیه مدیریت فروش صادرات (ارزی) ورانگر باشند. اگر شما هم قصد تهیه این برنامه را دارید بهتر است این مزایا را بررسی کنید. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط با انواع سامانه‌های دولتی مانند سامانه صیاد، سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها و سامانه وزارت بهداشت
  • سرعت بالا در ثبت و انتقال داده‌ها میان سیستم‌های گوناگون شرکت
  • امکان ثبت داده‌ها به‌صورت آنلاین و آفلاین
  • کاهش خطای انسانی و کلاهبرداری
مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی ورانگر

جمع‌بندی

یکی از بهترین ابزارهایی که شما را در صادرات کمک می‌کند، نرم افزار مدیریت فروش صادرات (ارزی) ورانگر است. این برنامه توسط بهترین متخصصان برنامه‌نویسی و تجارت پیاده‌سازی شده و امکانات گوناگونی در آن قرار داده شده است.

به‌ کمک این برنامه می‌توانید نرخ تسعیر، نرخ تبدیل ارز به‌صورت لحظه‌ای و ثبت کالاها را در سیستم‌های دولتی به‌راحتی انجام دهید. سرعت انتقال داده‌های این برنامه بالا بوده و کاربردهای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا شما را به‌ طور کامل با این برنامه از تیم ورانگر و کاربردهایش آشنا کنیم.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.