نرم افزار تولید (ویژه شرکت های پخش)

این زیر سیستم برای شرکت های پخشی مناسب است که تولید آنها بصورت پیمانکاری و برون سپاری است. یعنی تامین موارد اولیه بوسیله شرکت انجام میشود و با احتساب هزینه های سربار و دستمزد کالای نهایی توسط تولید کننده به شرکت برگردانده میشود.

نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش)

نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش)

نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) برای مجموعه‌هایی مناسب است که معمولا مواد اولیه را به تولیدکنندگان می‌دهند تا بعداز ساخت و محاسبه قیمت تمام‌شده، کالای نهایی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

زمانی که شما قادر به برآورد دقیق هزینه‌های مورد نیاز برای تولید کالاهای خود باشید در نهایت قیمت‌گذاری نیز به‌شکل بهینه‌تری انجام می‌شود که یکی از راهکارهای مهم درزمینه مدیریت منابع است.

نرم افزار تولید در کجا کاربرد دارد؟

برخی از شرکت‌های پخش مویرگی برای تامین کالاهای مورد نیاز خود در ابتدا مواد اولیه را تهیه می‌کنند و آن‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند تا بعداز اجرای فرایند تولید، کالای نهایی را به شرکت تحویل دهند.

در واقع چنین شرکت‌هایی به‌صورت مستقیم در فرایند ساخت محصول نقشی ندارند و دلیل استفاده از نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) این است که قادر به بررسی روند ساخت و تعیین هزینه‌های نهایی برای کالاهای تولیدی باشند.

با توجه به اینکه اطلاعات مالی مربوط به این فرایند شامل تعیین هزینه سربار و حق العمل کاری تولیدکننده می‌شود، به‌طور معمول شرکت‌های پخش از نرم‌افزارهای هوشمند برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

Product Quality Index

Energy Generation

امکانات نرم افزار تولید

این نرم‌افزار به شرکت‌های پخش این امکان را می‌دهد تا مدیریت و برنامه‌ریزی تامین مواد اولیه، بررسی موجودی انبار و دیگر فرایندهایی را که دراین‌زمینه نیاز دارند بهبود ببخشند.

نرم‌افزار تولید امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با بهبود فرایندهای خود بتوانند میزان بهره‌وری را افزایش دهند که تمام این کاربردها به‌صورت ماژول‌های خاصی ارائه می‌شود و شامل موارد زیر است.

یکی از مهم‌ترین خدماتی که می‌توان با استفاده از این برنامه در اختیار داشت، پیاده‌سازی فرایند تولید در قالب یک BOM است که تمامی جزئیات را برای دستیابی به محصول نهایی ارائه می‌دهد.

در واقع شما با استفاده از BOM (صورت‌حساب مواد) فهرستی از مواد، ابزار و برنامه‌های مورد نیاز برای ساخت یک محصول را تهیه می‌کنید و با تعریف یک فرمول ساخت، در نهایت به محصول نهایی دست پیدا می‌کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که در نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) شما تنها قادر به استفاده از سیستم پیاده‌سازی ساخت محصول تک‌مرحله‌ای هستید و نمی‌توانید کالاهای نیمه‌ساخته را در این برنامه مدیریت کنید.

برای شرکت‌های پخش بررسی هزینه نهایی جهت تولید هر کالا اهمیت زیادی دارد تا بتوانند قیمت‌گذاری را به‌درستی انجام دهند و میزان سود را مشخص کنند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) مربوط به محاسبه بهای تمام شده است.

وقتی که فرایند ساخت محصولات ازطریق برون‌سپاری انجام می‌شود باید شرکت‌های پخش دستمزد مورد نیاز برای این منظور را نیز تعیین کنند که چنین کاری نیز یکی از کاربردهای این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

ازسوی‌دیگر باید گفت که امکان مدیریت موجودی نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است که باعث می‌شود شرکت‌های پخش در هر مرحله قادر به بررسی نیازهای خود باشند.

این را در نظر بگیرید که نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) از امکانات گزارش‌دهی برخودار است که به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های مربوط به فرایندهای لازم برای تامین محصولات را در اختیار داشته باشند و به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها بپردازند.

استفاده از تمام این امکانات به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری دررابطه‌با تامین کالاهای مورد نیاز و هزینه‌های لازم برای تولید آن‌ها اتخاذ کنید که البته امکان دارد متناسب با نیازهای هر سازمانی، متفاوت باشند.

مهم ترین اهداف نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش)

زمانی که استفاده از فناوری‌های نوین را به انجام فرایندهای دستی ترجیح می‌دهید این مسئله ثابت می‌کند که یکی از مهم‌ترین اهداف مربوط به چنین نرم‌افزارهایی هوشمندکردن فعالیت کسب‌وکارها است.

نرم‌افزار تولید علاوه‌بر اینکه به شما کمک می‌کند تا بسیاری از فرایندها را ساده‌تر اجرا کنید، اهداف خاصی را دنبال می‌کند که به تکامل شرکت منجر می‌شود و عبارت‌اند از:

  • دستیابی به مزیت رقابتی: زمانی که شما از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید برای مدیریت هرکدام از فرایندهای مورد نیاز خود تنها نیاز به طی‌کردن چند مرحله ساده دارید که به‌دنبال کاهش زمان لازم و خطاهای ایجادشده به شما در دستیابی به عملکرد بهتر نسبت به رقبا کمک می‌کند.
  • مدیریت بهتر داده‌ها: میزان مواد اولیه مورد نیاز، هزینه‌های لازم برای تولید کالا، نظارت بر داریی و برخی از موارد دیگر را می‌توان به‌عنوان داده‌هایی در نظر گرفت که توسط نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) در اختیار شما قرار می‌گیرد تا امکان مدیریت متمرکز را داشته باشید.
  • عملکرد بهتر: شرکت‌های پخش که به‌طور معمول فرایندهای لازم برای دسترسی به کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت پیمانکاری یا برون‌سپاری اجرا می‌کنند برای اینکه بتوانند عملکرد خود را بهبود ببخشند نیاز به برنامه‌های هوشمند دارند که این مورد یکی از اهداف این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

مزایای نرم افزار تولید

نرم‌افزار تولید امکان دارد که ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که به‌طور کلی در راستای توانمندسازی شرکت‌های پخش عمل می‌کند و مزایای زیر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد:

  • با توجه به اینکه چنین نرم‌افزاری فرایندهای تولید را به‌درستی مدیریت می‌کند، شرکت‌های پخش با استفاده از آن می‌توانند بهره‌وری خود را افزایش دهند که ازطریق کاهش زمان تاخیر و بالابردن سرعت تولید امکان‌پذیر است.
  • زمانی که با کمک این برنامه مدیریت موثری بر مواد مورد نیاز و موجودی کالاها دارید، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا به کیفیت بالاتری دست پیدا کنید و به این صورت هزینه‌های خود را کاهش دهید.
  • نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) به شما کمک می‌کند تا زمان‌بندی تولید و تحویل کالا را براساس زمان‌بندی مشخصی دنبال کنید تا بتوانید نسبت به تعهدات خود به مشتریان عملکرد بهتری داشته باشید.
  • از دیگر مزایای که می‌توان برای این نرم‌افزار در نظر گرفت مربوط به امکان کنترل کیفیت است که شما را برای دستیابی به استانداردهای مورد نیاز جهت ارائه یک کالای مناسب توانمندتر می‌سازد.
  • با در اختیارداشتن داده‌های متنوع از بخش تولید و هزینه‌های صرف‌شده، قادر خواهید بود تا به تجزیه‌وتحلیل عملکرد خود بپردازید.
مزایای نرم افزار تولید

جمع‌بندی

نرم افزار تولید (ویژه شرکتهای پخش) یکی از برنامه‌های هوشمندی است که می‌توان برای پیگیری روند تولید، بررسی هزینه‌ها و ارائه گزارش‌های لازم در این بخش مورد استفاده قرار داد.

باید گفت که این برنامه مخصوص شرکت‌هایی است که اقلام اولیه مورد نیاز برای تولید یک کالای خاص را تامین می‌کنند تا تولیدکنندگان فرایند ساخت را برای آن‌ها اجرا کنند.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.