راهکار فروشگاهی

این راهکار برای شرکت های پخشی که همزمان یک یا چند فروشگاه دارند مناسب است و با پیاده‌سازی آن ارتباط بین پخش و فروشگاه برقرار و مدیریت می‌شود

نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی چیست و به چه کار شرکت‌های پخش مویرگی خواهد آمد؟ همراه ما باشید؛ چون قصد بررسی این موضوع را داریم. شکل امروزی شرکت‌های پخش مویرگی و حجم کاری آن‌ها اجازه نمی‌دهد که بتوانند به ‌شیوه‌های سنتی امور خود را پیش ببرند.

ازاین‌رو آن‌ها ناگزیر هستند که سیستم‌های کامپیوتری روی بیاورند که خود این موضوع هم مسئله بدی نیست و برایشان مزیت‌های زیادی را در پی خواهد داشت. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

پخش مویرگی به چه معناست؟
نرم افزار فروشگاهی

پخش مویرگی به چه معناست؟

در پخش مویرگی که یکی از شیوه‌های مهم در پخش است ما واسطه‌ها را حذف می‌کنیم یا محصولات به ‌طور مستقیم به مشتریان و خرده‌فروشان برسد. این چنین شیوه‌ای توزیع محصول در مقیاس گسترده است. این مقیاس می‌تواند از توزیع محلی و استانی شروع شود و سپس به توزیع منطقه‌ای و سراسری برسد.

کارآمدی آن وابسته به این نکته است که فروشگاه مد نظر چه تعداد محصول برای ارائه و فروش داشته باشد. اگر این روش به‌درستی به ‌اجرا در بیاید تاثیرات مثبت زیادی به‌همراه خواهد داشت و یکی از دلایل محبوبت زیاد آن هم همین موضوع است.

وظایف شرکت پخش

چه وظایفی برعهده یک شرکت پخش است؟

شرکت‌های پخش وظایف مختلفی بر روی دوششان است که باید به‌دقت آن‌ها را به‌ سرانجام برسانند. این وظایف به‌طورکلی ۴ دسته اصلی را شامل می‌شوند که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه نیز همراه ما باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید.

  • انبارکردن کالاها از مسئولیت‌های شرکت پخش

  • دریافت سفارش توسط شرکت پخش

  • تحویل کالا به‌دست شرکت پخش

  • انجام تسویه‌حساب‌های شرکت پخش

انبارکردن کالاها از مسئولیت‌های شرکت پخش

انبارداری یکی از اصلی‌ترین وظایف شرکت‌های پخش است. محصولات باید در انبار‌های ذخیره شوند و به ثبت برسند. در گذشته شیوه‌های سنتی حاکم بر شرکت‌های پخش باعث می‌شود که انبارداری همواره با خطاهای محاسباتی و ثبتی همراه باشد. البته امروز نیز بسیاری از همان سیستم‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند.

بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از چنین خطاهایی استفاده از یک نرم افزار فروشگاهی جامع است که بتواند با خدمات خود ثبت کالا و انبارداری را مکانیزه کند و خطاهای انبارداری را به حداقل برساند. مکانیزه‌شدن انبارداری برای شرکت‌های پخش مزیت‌های زیادی را به ‌همراه خواهد داشت.

دریافت سفارش توسط شرکت پخش

نرم افزار فروشگاهی می‌تواند یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های پخش که ثبت سفارش است را نیز به سرانجام برساند. ثبت سفارش در این شرکت‌ها توسط ویزیتورها انجام می‌شود. البته که متناسب با وسعت شرکت حجم سفارش‌ها نیز متفاوت است؛ بنابراین، شرکت‌هایی که در سطح محلی مشغول به پخش هستند دریافت سفارش کمتری دارند اما باز هم باید ثبت کنترل‌شده‌ای داشته باشند.

نرم‌افزارهایی از این ‌دست می‌توانند در دریافت سفارش نیز بسیار موثر عمل کنند و این فرایند‌ها را به‌سمت مکانیزه‌شدن ببرند. قابلیت‌های نرم افزار فروشگاهی پخش مویرگی در زمینه دریافت و ثبت سفارش بسیار است و می‌تواند کنترل کاملی را برای شما به‌همراه داشته باشد.

تحویل کالا به‌دست شرکت پخش

در شرکت‌های پخش، توزیع یا به روش سرد انجام می‌شود، یا گرم. در روش گرم پس از مراجعه ویزیتور ما شاهد تحویل هستیم و پیچیدگی خاصی نمی‌توان برای این روش قائل شد؛ اما در روش سرد پس از اتمام کار ویزیتور در ستاد توزیع باید فرایند‌های دیگری طی شود که کار را پیچیده‌تر می‌کند.

نرم افزار فروشگاهی در چنین موقعیتی حائز اهمیت خواهد بود و می‌تواند به ما کمک زیادی کند. با استفاده از چنین سیستمی می‌توان تمامی فرایند‌های تحویل از تیم رانندگان تا حتی صدور فاکتور و صورت‌حساب را که در بخش بعدی بررسی می‌کنیم، مدیریت کرد.

انجام تسویه‌حساب‌های شرکت پخش

حسابداری و تسویه‌حساب شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت‌های توزیع باشد. نرم افزار فروشگاهی می‌تواند در این بخش هم بسیار کارامد باشد و بخش زیادی از نیاز‌های شرکت برای امور مالی را برطرف کند.

بروز انواع خطاهای محاسباتی در شکل‌های سنتی حسابداری باعث شده که شرکت‌های توزیع بخواهند فرایند حساب و کتاب امور مالی خود را به ‌دست نرم‌افزار‌ها بسپارند تا از طریق این تکنولوژی بتوانند مجددا سیستم‌های خود را سامان‌بخشی کنند و به‌سمت یک شرکت تمام مکانیزه گام بردارند.

به‌علاوه این‌ که چنین نرم‌افزار‌هایی امکاناتی بیش از یک حسابداری معمولی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که سبب می‌شود آن‌ها بتوانند تصمیمات آینده شرکت را براساس اطلاعات و آمار بگیرند.

نرم افزار فروشگاهی مناسب چه افرادی است؟

بهترین گزینه برای شرکت‌های پخشی که همزمان یک یا چند فروشگاه را مدیریت می‌کنند، نرم ‌افزار فروشگاهی ورانگر است. چنین شرکت‌ها نیاز دارند تا به‌طور مستمر با فروشگاه‌های خود در ارتباط باشند. اجرای چنین چیزی به ‌شکل سنتی بسیار سخت خواهد بود و احتمال بروز انواع خطاها را بالا خواهد برد.

اما وجود سیستمی که همه‌چیز در آن تعریف‌شده است سبب می‌شود که شما براساس برنامه‌ریزی مشخص پیش بروید و اطلاعات را به‌صورت منظم در اختیار داشته باشید. اگر بخواهید در آینده تصمیمی برای شرکت بگیرید، آمار و اطلاعات سبب می‌شود که چنین تصمیماتی راحت‌تر توسط شما گرفته شود.

چرا باید در پخش مویرگی از نرم افزار فروشگاهی استفاده کنیم؟

با استفاده از این نرم‌افزار از سفارش‌گیری تا تسویه‌حساب، تمامی این مراحل به ‌شکل مکانیزه در شرکت پخش شما ادامه پیدا خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین مسائل در پخش و فروش مویرگی حسابداری است که حالا با استفاده از این سیستم می‌تواند سریع و بدون خطا صورت بگیرد.

شما می‌توانید به ‌کمک این نرم‌افزار به اطلاعات به‌روز دسترسی داشته باشید و رابطه خود با مشتریان را بهبود ببخشید. ازطرفی استفاده از این نرم‌افزار به افزایش بهره‌وری در سازمان شما کمک شایانی خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های مهم آن نظارت بر عملکرد کارکنان است که از انبارداری تا خروج محصول را شامل می‌شود.

جمع‌بندی

نرم افزار فروشگاهی پلتفرمی قابل اطمینان است که می‌توان به ‌کمک آن تمامی نیاز‌های یک شرکت پخش از زمان انبار محصولات تا توزیع را مدیریت کرد. مهم‌ترین مزیت آن این بوده که شرکت‌های پخش می‌توانند با فروشگاه‌های خود به‌کمک این نرم‌افزار ارتباط داشته باشند و پیچیدگی کمتری را تجربه کنند.

فرقی نمی‌کند که شما در چه سطحی به این خدمات نیاز دارید. نرم‌افزار ورانگر می‌تواند خدماتش را در سطوح، سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی ارائه دهد. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.