نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

نرم افزاری برای پیاده سازی آیین نامه های محاسبه پورسانت فروش در شرکت های پخش و انجام محاسبات آن در سطوح مختلف

نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

معمولا در شرکت‌های تولید و پخش علاوه ‌بر دستمزد، مبلغی برای پورسانت ویزیتورها جهت عرضه محصولات در نظر گرفته می‌شود که با استفاده از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش، دستیابی به میزان هزینه‌های لازم در این ‌زمینه راحت‌تر است.

ارزیابی میزان عملکرد و پورسانت بازاریاب‌ها به ‌طور معمول کاری وقت‌گیر است، به همین دلیل استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی برای محاسبه هزینه‌ها، باعث سرعت‌بخشیدن به فرایندهای لازم برای این کار می‌شود.

منظور از پورسانت فروش چیست؟

سود و درآمد شرکت‌های پخش، وابسته به فروش بیشتر خواهد بود که همین مسئله باعث می‌شود تا مدیران برای بالابردن نرخ فروش خود، نوعی پاداش به ویزیتورها بدهند که معمولا با عنوان پورسانت فروش معروف است.

در واقع زمانی که شرکت‌های پخش تعدادی بازاریاب را برای معرفی محصولات استخدام می‌کنند، برای اینکه آن‌ها را نسبت به فروش بیشتر کالاهای خود ترغیب کنند، در ازای میزان آورده‌ای که برای شرکت دارند، مبلغی را به‌عنوان تشویقی به ‌دست می‌آورند.

به‌ طور معمول، بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه شرکت‌های پخش مویرگی در سیاست‌های فروش و بازاریابی محصولات خود، از پورسانت فروش استفاده می‌کنند که بررسی هزینه‌های لازم برای آن نیاز به صرف زمان زیاد و محاسبه‌های دقیق دارد.

تعریفی از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

برای مدیران کسب‌وکارهایی که درزمینه توزیع و بازرگانی فعالیت دارند، بررسی میزان پورسانت هر بازاریاب، کالاهای فروش‌رفته و امور مالی مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نرم افزار محاسبه پورسانت فروش با این هدف طراحی شده تا میزان پورسانت هر ویزیتور را براساس معیارهای مختلفی که در زمینه بازاریابی و فروش محصولات اهمیت دارد، تعیین کند.

شما با واردکردن اطلاعات مورد نیاز در این برنامه قادر هستید تا فرایندهای پیچیده و دشوار برای محاسبه هزینه‌های موردنیاز، جهت ارائه پورسانت به هرکدام از کارمندان خود را در زمان سریع‌تر و به‌صورت اتوماتیک انجام دهید.

تعریفی از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

Product Quality Index

Energy Generation

نرم افزار محاسبه پورسانت چطور به شما کمک می کند؟

در این نرم‌افزار امکان تعیین اهداف فروش به ‌منظور بررسی عملکرد بازاریاب‌ها و مسئولان فروش وجود دارد تا براساس قوانینی که هر شرکت پخش برای پرداخت پورسانت در نظر می‌گیرد، انجام این فرایند ساده و آسان شود.

زمانی که مدیران شرکت‌های پخش مویرگی از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش استفاده می‌کنند، این برنامه از راه‌های مختلفی می‌تواند به آن‌ها کمک کند که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

امکان ارزیابی کارکنان فروش و ویزیتورها با نرم افزار محاسبه پورسانت

در هر شرکت پخش مویرگی، معمولا معیارهای مختلفی برای ارزیابی عملکرد کارکنان در نظر گرفته می‌شود که بررسی هرکدام از آن‌ها نیاز به این دارد که شما اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشید.

در همین راستا باید گفت که امکان دارد شرکت‌های پخش برای فروش کالاهای پرطرفدار خود، پاداش کم‌تری را در نظر بگیرند یا اینکه به بازاریاب‌هایی که قادر به فروش محصولاتی با فروش پایین هستند، پورسانت بیشتری بدهند تا در نهایت از اطلاعات به ‌دست آمده برای ارزیابی عملکرد آن‌ها استفاده کنند.

زمانی که شما تمامی اطلاعات لازم برای این منظور را با استفاده از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش جمع‌آوری می‌کنید، ارزیابی عملکرد هرکدام از کارکنان فروش و ویزیتورها خیلی راحت‌تر می‌شود.

اعمال سیاست هایی برای ارزیابی ویزتورها

برای شرکت‌های پخش مویرگی، عملکرد کارمندانی که براساس دریافت پورسانت فروش فعالیت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد که باید به‌صورت دوره‌های زمانی مشخصی میزان کارکرد آن‌ها ارزیابی شود.

پورسانتی که شرکت‌های پخش برای هر فرد در نظر می‌گیرند، می‌تواند براساس مبلغ فروش یا مطابق با درصد مشخص‌شده در قرارداد باشد که با انجام ارزیابی عملکرد آن‌ها، می‌توان سیاست‌های مختلفی را برای این منظور اعمال کرد.

نرم افزار محاسبه پورسانت فروش به مدیران این امکان را می‌دهد تا با انجام بررسی‌های لازم، نحوه عملکرد کارمندان را به‌عنوان مبنایی برای ادامه فعالیت یا ارتقای میزان تشویقی در نظر بگیرند.

خطای محاسبات پورسانت فروش را کاهش دهید

درصورتی‌که تعداد بازاریاب‌ها و مسئولین فروش در یک شرکت پخش بیشتر باشد، مراحل لازم برای انجام این کار نیز به زمان بیشتری نیاز دارد و در نهایت احتمال خطا را بالاتر می‌برد.

ازطرفی به‌دلیل اینکه از محاسبات پیچیده‌ای برای تعیین مقدار پورسانت استفاده می‌شود، احتمال دارد که خطاهای انسانی افزایش پیدا کند، با این حساب استفاده از این نرم‌افزار فرایند محاسبه را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

مقایسه عملکرد و اهداف فروش با نرم افزار محاسبه پورسانت

اینکه شما برای فروش محصولات خود چه اهدافی را دنبال می‌کنید، وابستگی زیادی به عملکرد کارکنان واحد توزیع و ویزیتورها دارد که مهم‌ترین نقش را در این‌ زمینه ایفا می‌کنند.

چنانچه شما سقف مبلغی یا تعدادی برای فروش محصولات تعیین می‌کنید، درصورتی‌که اطلاعات کافی دراین‌رابطه به‌دست بیاورید، مقایسه میان اهداف فروش و عملکرد کارمندان امکان‌پذیر می‌شود که برای این منظور نرم‌افزار محاسبه پورسانت فروش بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

قابلیت های نرم افزار محاسبه پورسانت فروش

کسب‌وکارهایی که فعالیت کارکنان خود را براساس پرداخت پاداش فروش تنظیم می‌کنند، با در اختیار داشتن این نرم‌افزار، می‌توانند از قابلیت‌های متنوعی بهره‌مند شوند که شامل موارد زیر است:

امور مالی و حسابداری در یک شرکت پخش مویرگی مربوط به گروه‌های مختلفی می‌شود که باید در تعیین دستمزد ویزیتورها، میزان پورسانت را نیز اعمال کرد. به همین خاطر استفاده از این نرم‌افزار امکان مدیریت موثر بازاریاب‌ها را فراهم می‌کند.

با استفاده از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش این امکان برای شما فراهم می‌شود تا گزارش‌های فروش هر بازاریاب را به‌صورت تعدادی یا ریالی به ‌دست بیاورید و براساس معیارهای موردنظر خود مرتب‌سازی کنید.

برخی از اطلاعاتی که این برنامه در اختیار مدیران شرکت‌های پخش قرار می‌دهد، شامل میزان فروش کل، کالاهای برگشتی، تعداد فاکتورها، میزان پورسانت پرداخت‌شده و مقدار باقی‌مانده است که به‌صورت دقیق مرتب می‌شوند.

درصورتی‌که از نرم‌افزار محاسبه پورسانت برای اهداف کاری خود استفاده می‌کنید، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا اسناد و گزارش‌های مورد نیاز را برای انجام امور حسابداری براساس معیارهایی که در نظر دارید، دریافت کنید.

جمع‌بندی

در شرکت‌های پخش مویرگی که معمولا برای ویزیتورها و مسئولان فروش مبلغی به‌عنوان تشویقی یا پورسانت در نظر گرفته می‌شود، استفاده از نرم افزار محاسبه پورسانت فروش بسیار ضروری است.

در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از این برنامه استفاده می‌کنند، امکان دستیابی به مزایای متنوعی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها شامل ارزیابی عملکرد کارکنان، اعمال سیاست‌های فروش و برخی موارد دیگر است.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.