راهکار‌های پخش مویرگی تک شعبه

این ساختار برای شرکت‌های پخشی که یک مرکز توزیع (شعبه و حوزه) دارند، پیاده سازی می‌شود و تفاوت آن با چند شعبه، در نوع پیاده سازی آن است.

راهکار پخش مویرگی تک شعبه

این نرم‌افزار یکی از بهترین گزینه‌های مدیریتی و نظارتی برای شرکت‌های توزیع و پخش است. این شرکت‌ها فرآیند‌های پیچیده و سختی را به سرانجام می‌رسانند. به همین دلیل مدیریت آن‌ها، نظارت بر روی فرآیند‌های مختلف و حتی تصمیم‌گیری درباره آینده‌شان بسیار سخت خواهد بود.

اما سیستم پخش مویرگی ورانگر آمده تا به آن‌ها در این زمینه کمک کند و شرایط نو فراهم آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

به چه پخشی مویرگی گفته می‌شود؟
پخش مویرگی

با پخش مویرگی بیش‌تر آشنا شویم

بهتر است پیش از بررسی نرم افزار پخش مویرگی تک شعبه، خود پخش مویرگی را کمی بررسی کنیم تا مسئله برای ما باز شود.

  • Distribution یا توزیع و پخش مویرگی روشی برای فروش بهتر و بیشتر است که در آن تلاش می‌شود محصول از تولیدکننده به مشتری در یک مسیر کوتاه و اگر بخواهیم بهتر بگوییم در کوتاه‌ترین مسیر ممکن به دستش برسد.

  • به‌ کمک چنین پخشی می‌توان در اکثر نقاط تامین محصول داشت. البته که باید آن را به ‌شیوه درستی اجرا کرد و نظارت اصولی بر آن داشت. اگر چنین شرایطی فراهم شود می‌توان از توزیع و پخش مویرگی انتظار سوددهی بالا داشت. برای نظارت اصولی و درست بر چنین سیستمی از نرم‌افزار‌های ورانگر استفاده کرد.

توزیع و پخش مویرگی

شرکت‌های توزیع و پخش مویرگی چه وظایفی دارند؟

نقش شرکت‌های پخش مویرگی نقش مهمی است؛ چون آن‌ها برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان مزیت‌های زیادی را به ‌وجود می‌آورند. به همین سبب وجود آن‌ها برای همه اهمیت زیادی دارد. وظایف آن‌ها نیز متنوع است و موارد مختلفی را شامل می‌شود که در ادامه، توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم داد:

  • ثبت کالا: این شرکت‌ها اطلاعات کالاهای مختلف را ثبت می‌کنند و مسائل مربوط به حسابداری آن را نیز انجام خواهند داد.

  • ثبت سفارش: ثبت سفارش منظم از مشتریان نیز به‌وسیله آن‌ها صورت می‌گیرد.

  • تحویل: متناسب با درخواست‌های ثبت شده باید تحویل کالا انجام شود.

  • بررسی اطلاعات بازار: آن‌ها همچنین وظیفه دارند که اطلاعات بازار را دریافت کنند و بر روی آن‌ها کنترل داشته باشند.

  • وصول مطالبات: وصول مطالبات مختلف شرکت نیز برعهده آنان است.

شرکت‌های توزیع و پخش مویرگی چه وظایفی دارد؟

استفاده از نرم‌افزار پخش مویرگی چه ضرورتی دارد؟

مدیریت و دریافت بهره‌وری مناسب از چنین سازمانی کار ساده و راحتی نیست. مدیریت و کنترل این حجم از عملیات، تبادل کالا و وجه نقد در شرکت‌های پخش، نیازمند سیستمی جامع و حرفه‌ای است که بتواند تمام و کامل این مجموعه را مدیریت کند. هماهنگی میان این ساز و کارها، نیازمند نظارتی دقیق و اصولی است که با سیستم‌های سنتی ناشدنی به‌نظر می‌رسد.

ازاین‌رو است که باید به سراغ نرم‌افزار‌های مختلف پخش همچون نرم‌افزار پخش مویرگی ورانگر رفت تا بتوان این سیستم بزرگ و عظیم را مدیریت کرد. ما در ورانگر، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با استفاده از قابلیت‌های مدرن و به‌روز، سطح بالایی از نظارت را برای مدیران فراهم آوریم.

راهکارهای تخصصی فروش و پخش مویرگی ورانگر چه بخش‌هایی دارد؟

اگر به تصویر زیر نگاه کنید، به‌خوبی متوجه این مورد خواهید شد که راهکارهای ورانگر در حوزه‌ی یاد شده از سه بخش تشکیل شده :

  • فروش و پخش
  • خزانه‌داری فروش
  • انبارداری

هر کدام از این بخش‌ها توسط اموری به یکدیگر ارتباط پیدا خواهند کرد که در نهایت یک سیستم واحد و یکپارچه از فرآیند توزیع و پخش را تشکیل می‌دهد. این سیستم بسیار کامل است.

نرم افزارهای تخصصی فروش و پخش مویرگی ورانگر چه بخش‌هایی دارد؟

مدیریت توزیع و پخش مویرگی چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟

بخش‌های مختلفی از تعریف تیم توزیع تا سهمیه‌بندی براساس پارامتر‌های مختلف در آن وجود دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت که بخش‌های مختلف این راهکار شامل موارد زیر است:

  • تعریف و تشکیل تیم پخش ، شامل وسایل نقلیه، ماموران توزیع، رانندگان و کارگران پخش
  • نظارت بر بیشینه و کمینه معیار‌های مختلف برای بهره‌وری بهینه از ناوگان پخش
  • مشخص‌کردن شیوه نگه‌داری در هر وسیله نقلیه
  • تطابق شیوه نگه‌داری از کالا و روش تحویل آن کالا در مدیریت توزیع و کنترل بر آن
  • سهمیه‌بندی بر اساس کالا یا گروه کالا

چرا باید از نرم افزار پخش مویرگی تک شعبه استفاده کنیم؟

نرم افزار پخش مویرگی تک شعبه همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید مناسب شرکت‌های پخشی است که یک مرکز توزیع، شعبه یا حوزه دارند. پیاده‌سازی استقرار آن با مدل‌های چند شعبه متفاوت است. در آن‌ها چون با چند مرکز توزیع روبه‌رو هستیم باید سیستم دیگری اتخاذ کنیم.

اما شرکت‌های تک شعبه نیازی به چنین سیستمی ندارند و پیاده‌سازی سیستم در آن‌ها به شکل دیگری انجام خواهد گرفت. این تفاوتی است که شما باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. اما اگر می‌خواهید مزیت‌های وجود چنین سیستمی را بدانید، در ادامه همراه ما باشید تا درباره این موضوع صحبت کنیم.

مزیت‌های استفاده از نرم افزار پخش مویرگی تک شعبه

نمی‌توان از مزیت‌های این سیستم یکپارچه چشم‌پوشی کرد. اگر در سازمان شما سیاست‌های خاصی را اتخاذ کرده باشید، می‌توان به کمک چنین سیستمی آن‌ها را به اجرا درآورد. شما می‌توانید همه ‌چیز را در این سیستم مدیریت کنید و در نهایت به دیتا برسید.

رسیدن به داده یعنی امکان تصمیم‌گیری براساس آمار و اطلاعات دقیق در آینده. چنین چیزی به شما در سازمان وسعت دید خواهد داد و کمک می‌کند که تصمیماتی کارآمد، منطقی، قابل اجرا و دست‌یافتنی بگیرید که در نهایت به رشد سازمان منجر می‌شود.

جمع‌بندی

نرم افزار پخش مویرگی تک شعبه مناسب شرکت‌های پخشی است که تنها یک مرکز توزیع دارند. این نرم‌افزار دارای مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است که در مقاله به آن‌ها پرداختیم. شرکت‌های توزیع فرایند‌های پیچیده و سنگینی را مدیریت می‌کنند. همین موضوع تا حد زیادی از تمرکز آن‌ها خواهد کاست و مدیریت بر فرایند‌های مختلف را سخت خواهد کرد.

اما چنین سیستم جامعی که توسط ورانگر ارائه شده می‌تواند نظم را دوباره به سازمان آن‌ها برگرداند و کاری کند که از مدیریت مجموعه خود با استفاده از سامانه‌ای یکپارچه لذت ببرند. ممنونیم که تا انتها همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.