هوش تجاری BI

یکی از جدیدترین ابزارهایی که برای یشرفت کسب‌وکارها به‌کار می‌رود هوش تجاری است که معمولا حجم بالای داده‌ها در هر فعالیتی را به‌صورت دسته‌بندی‌شده همراه با تصویرسازی ارائه می‌دهد.

هوش تجاری BI

یکی از چالش‌هایی که مدیران با آن مواجه هستند، تصمیم‌گیری مناسب است. با استفاده از هوش تجاری -BI که داده‌های خام را استخراج می‌کند و با تجزیه‌وتحلیل آن‌ها به بینش‌های هوشمندانه می‌رسد، می‌توانید مهارت خود را درزمینه تصمیم‌گیری و حفظ مزیت رقابتی تقویت کنید.

هر کسب‌وکاری داده‌ها و اطلاعات زیادی را در اختیار دارد که در واقع کلید ورودی به هوش تجاری محسوب می‌شوند و به همین خاطر می‌توانید با بررسی آن‌ها ازطریق این سیستم، دیدگاه بهتری برای آینده کاری خود ایجاد کنید.

نحوه عملکرد هوش تجاری

برای اینکه داده‌های خام به اطلاعاتی قابل درک تبدیل شوند، در هوش تجاری چندین مرحله مختلف دنبال می‌شود که در آخر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بینش ارزشمندی از آن‌ها به‌دست آورند.

مدیران شرکت‌های پخش از هوش تجاری -BI برای اتخاذ تصمیم‌های تجاری بهتر و مبتنی‌بر اطلاعات استفاده می‌کنند، این کار می‌تواند برای تعدادی از فرآیندها مانند کاهش هزینه، حذف بخش‌های ناکارآمد و شناسایی فرصت‌های تجاری سودآور استفاده شود.

در دنیایی که حجم زیادی از داده‌ها از هر طرف، کسب‌وکارها را احاطه می‌کند استفاده از هوش تجاری به یک امر ضروری و مهم تبدیل می‌شود که آن‌ها را در موقیت رقابتی پابرجا نگه می‌دارد. به‌طور کلی این فرایند شامل مراحل زیر است.

جمع آوری داده در هوش تجاری

ابزارهایی که با هدف هوش تجاری طراحی می‌شوند برای دستیابی به داده‌های خام باید از روش استخراج استفاده کنند تا امکان بهره‌گیری از منابع متعدد برای جمع‌آوری این اطلاعات را داشته باشند.

تا قبل‌از اینکه چنین داده‌هایی در یک فضای خاص ذخیره‌سازی شوند، به‌طور معمول با استفاده از ابزار هوش تجاری -BI تغییر ساختار می‌دهند تا قابلیت درک و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها راحت‌تر باشد.

پیگیری روندها با ابزار هوش تجاری

درزمینه داده‌کاوی و بررسی اطلاعات کسب‌وکارها معمولا این ابزارها الگوهای خاصی را در نظر می‌گیرند که ازطریق مدل‌سازی امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را به‌خوبی فراهم می‌کنند.

تمامی روندهایی که دراین‌زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد برای تحلیل داده‌ها در بخش‌های مختلف شرکت‌های پخش استفاده می‌شود تا توصیه‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

تصویرسازی داده ها با هوش تجاری -BI

برای اینکه خروجی داده‌ها برای مدیران قابل فهم‌تر باشد معمولا از تصویرسازی برای نشان‌دادن اطلاعات در ابزارهای هوش تجاری استفاده می‌شود و سپس آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارد.

داشبورهای اطلاعاتی که دراین‌زمینه به‌کار گرفته می‌شوند شامل نمودارها، نقشه‌ها و دیگر روش‌های تصویرسازی موثر هستند تا شما به‌عنوان مدیر شرکت پخش دیدگاه کاملی دررابطه‌با اتفاقات کسب‌وکار خود داشته باشید.

تصمیم گیری براساس خروجی هوش تجاری

شما می‌توانید در مرحله آخر این فرایند داده‌های فعلی را با اطلاعات قدیمی خود مقایسه کنید و براین‌اساس فعالیت‌های تجاری درزمینه فروش و پخش کالا یا خدمات را مطابق با تصمیم‌گیری آگاهانه پیش ببرید.

در واقع باید گفت که هوش تجاری -BI قادر است تا اطلاعات مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با نیازمندی‌ها و تغییرات بازار هماهنگ شوید و مشکلات خود را حل کنید.

هوش تجاری- BI چطور بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟

  • هوش تجاری به کسب‌وکارهای سازمانی این فرصت را می‌دهد که داده‌های پراکنده را به یک منبع یکپارچه تبدیل کنند و رابطی برای کاربران جهت استخراج گزارش‌ها و داشبورد ارائه دهند که می‌تواند تصمیمات تجاری را هدایت کند.

  • هوش تجاری سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا درک عمیق‌تری از صنعت و مشتریان خود به‌دست آورند و در عین حال به آن‌ها قدرت می‌دهد تا پیش‌بینی‌هایی را انجام دهند که می‌تواند آن‌ها را به سمت مدل‌های عملکردی بهتر، نوآوری و سود بیشتر راهنمایی کند.

تصویرسازی داده ها با هوش تجاری -BI

تاثیرات مثبت ابزار هوش تجاری -BI برای کسب و کار شما

استفاده از هوش تجاری مزایای بی‌شماری مانند تسریع در روند تصمیم‌گیری، افزایش کارایی و بالابردن درآمد برای شرکت‌ها به‌همراه دارد. برخی از مهم‌ترین مزایا دراین‌خصوص شامل موارد زیر می‌شود.

اگر مدیر یک شرکت هستید، باید درک کاملی از تمام داده‌های موجود داشته باشید اما درصورتی‌که داده‌ها پراکنده باشند در برخی از مواقع که نیاز فوری به آن‌ها دارید کاملا بی‌فایده هستند.

هوش تجاری به سازماندهی داده‌های شما کمک می‌کند و آن‌ها را به‌صورتی تغییر می‌دهد که قابل تجزیه‌و‌تحلیل باشند. این کار توانایی تصمیم‌گیری بهتر و ایجاد دید 360درجه در یک شرکت را به‌وجود می‌آورد.

خدمات مشتری مهم‌ترین بخش در هر کسب‌و‌کاری است. ارائه خدمات در سطح مناسب یک امر بسیار مهم محسوب می‌شود که موفقیت و شکست فعالیت تجاری شما را نشان می‌دهد.

مصرف‌کنندگان همیشه تمایل دارند به سمت مشاغلی برگردند که تاثیر خوبی بر آن‌ها گذاشته باشد. به همین خاطر داشتن پایگاه داده مناسب درباره مشتریان به شرکت‌های پخش کمک زیادی می‌کند.

هوش تجاری -BI برای جمع‌آوری و سازمان‌دهی داده‌های مربوط به مشتریان بسیار مناسب است و به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب‌های آن‌ها را ارزیابی کنید تا استراتژی‌ها و محصولاتی را برای جذب بیشتر مشتری در نظر بگیرید.

اگر از هوش تجاری برای فرآیندهای خود استفاده می‌کنید، می‌توانید کارهای روزمره و تکراری را به‌صورت خودکار انجام دهید و از زمان موجود برای پیگیری فعالیت‌های کاربردی بهره ببرید.

این مورد باعث بهبود بهره‌وری کلی و افزایش سود می‌شود. با استفاده از ابزار هوش تجاری -BI می‌توان داده‌ها را به‌صورت سیستمی در اختیار مدیریت قرار داد که این امر زمان صرف‌شده برای تشریفات اداری را کاهش می‌دهد.

متمرکزکردن داده‌ها به بهبود بهره‌وری کارکنان کمک می‌کند، چراکه زمان ارتباط با سایر بخش‌ها برای دریافت اطلاعات مرتبط را کاهش می‌دهد و افراد خیلی سریع این موارد را در اختیار دارند.

هر تکنیک جدیدی که در یک کسب‌وکار به‌کار گرفته می‌شود به‌دنبال به‌دست‌آوردن بیشترین بازگشت سرمایه است و تمامی مدیران این مورد را در اولویت خود قرار می‌دهند.

معمولا هر مدیری راه‌هایی برای گسترش تجارت خود و افزایش درآمد پیدا می‌کند. به همین خاطر ابزار هوش تجاری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با بالابردن فروش و بهبود تجربه مشتری به این هدف دست پیدا کنند.

بازده بهتر سرمایه گذاری روی هوش تجاری

جمع‌بندی

هوش تجاری -BI رویکردی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا داده‌های پراکنده خود را به‌صورت سازمان‌دهی‌شده درآورند و بعداز انجام تجزیه‌وتحیل، یک تصویر مناسب برای تصمیم‌گیری آگاهانه مدیران ارائه دهند.

مراحلی که برای استفاده از این فرایند در نظر گرفته می‌شود از ورودی داده تا تصمیم‌گیری ادامه پیدا می‌کند که کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ابزار هوش تجاری به مزایای مختلفی همچون بهره‌وری بهتر و بازگشت سرمایه دست پیدا کنند.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.