وب سرویس API

بسته ای از وب سرویس های آماده شده و مشخص به منظور استفاده شرکت های پخش برای اتصال نرم افزار ورانگر به سایر نرم افزار های سازمانی

وب سرویس – API

وب سرویس – API

به‌احتمال زیاد نام وب سرویس -API را شنیده باشید. وب سرویس در واقع همان سرویسی است که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را تحت وب منتشر کرده و قابلیت استفاده از آن توسط کاربران گوناگون را می‌دهد. شما می‌توانید وب سرویس را با کمک API به سیستم شرکت پخش متصل کرده و داده‌های گوناگون را انتقال دهید.

این کار شرایط خاصی داشته و نکاتی مهم در آن موجود است که باید بررسی کنید. نرم‌افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی ورانگر APIهای خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همراه ما باشید تا در ادامه به‌طور کامل این موارد را به شما توضیح دهیم.

API چیست؟

مهم‌ترین چیزی که باید برای بررسی وب سرویس -API با آن آشنا باشیم، APIها هستند. شاید نام این ابزار به گوش شما خورده باشد. باید گفت که API یا Application Protocol Interface نوعی پروتکل ارتباطی میان‌برنامه‌های مختلف است.

اگر برنامه‌ها و سایت‌هایی بخواهند با یکدیگر در ارتباط باشند، باید از API استفاده کنند. شاید با خودتان فکر کنید که API مفهوم سخت و دشواری بوده و پیاده‌سازی آن سخت است، اما باید گفت که این‌گونه نیست و می‌توانید در چند دقیقه چندین API را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کنید.

معرفی وب سرویس و کاربردهای آن

در سمت دیگر وب سرویس -API مفهوم وب سرویس وجود دارد. وب سرویس ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های خود را تحت وب اجرا کنید. این بسته اپلیکیشن شما را ازطریق پروتکل Http میان سرور و مرورگر کاربر انتقال می‌دهد و داده‌ها را با استفاده از فرمت‌های مخصوص مانند JSON ارسال و دریافت می‌کند.

با کمک یک وب سرویس می‌توانید اپلیکیشن وب طراحی کنید که سفارش‌های شرکت پخش را دریافت کرده و آن را به برنامه اصلی سیستم شرکت ارسال کند. وب سرویس انواع گوناگونی دارد و هرکدام از آن می‌توانند در شرایطی خاص استفاده شوند.

انواع API

نکته‌ای که باید بدانید این است که نوع‌های گوناگونی از API وجود دارد. بسیاری از این نوع‌ها ازقبل درست‌شده و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برخی دیگر نیز به‌شکلی هستند که می‌توانید با زبان برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کنید.

به‌طور مثال، APIهایی وجود دارد که با اتصال به آن‌ها می‌توانید شرایط آب‌وهوایی محل زندگی خود را بررسی کنید. اگر می‌خواهید داده‌هایی مانند تعداد کالاها و سفارش‌ها را میان سایت فروش اینترنتی و سیستم شرکت پخش انتقال دهید، باید با کمک یک برنامه‌نویس APIهای مخصوصی را پیاده‌سازی کنید.

انواع API

چگونه API ساخته می‌شود؟

سوالی که بسیاری از افراد در ذهنشان ایجاد می‌شود این است که یک API چگونه ساخته می‌شود. باید گفت که APIها با استفاده از کدهای برنامه‌نویسی تولید می‌شوند. برای این کار باید از یک‌ زبان برنامه‌نویسی و کتابخانه وب آن استفاده کرده و به‌صورت مشخص داده‌ها را به آدرسی خاص ارسال کنید.

به‌طور مثال، با کمک زبان برنامه‌نویسی JS و کتابخانه EXPRESS.js می‌توانید APIهایی را بنویسید که زمانی که به آن‌ها درخواست ارسال می‌شود، داده‌هایی مشخص به شما برگردانده و مواردی را هم از شما دریافت کنند. می‌توانید حتی پس‌از ساخت API از آن برای ثبت داده یا ویرایش داده در سرور استفاده کنید.

چرا باید از وب سرویس استفاده کنیم؟

سوالی که بسیاری از افراد دررابطه‌با وب سرویس -API از ما می‌پرسند این است که اصلا چرا باید از وب سرویس و APIها استفاده کنیم؟ به‌طورکلی استفاده از سرویس‌های تحت وب می‌تواند خدمات شما را میان کاربران گوناگون در سرتاسر دنیای اینترنت پخش کند.

از‌طرف‌دیگر با کمک APIها نیز می‌توانید داده‌های دریافتی را به‌جای ذخیره‌سازی در سرور در سیستم اصلی شرکت پخش وارد کنید؛ مثلا می‌توانید از یک API خاص برای دریافت سفارش‌های جدید و ثبت آن‌ها در سیستم سفارش شرکت استفاده کنید.

Product Quality Index

Energy Generation

دلایل اتصال با API به نرم افزار مدیریت فروش ورانگر

نکته‌ای مهم که دررابطه‌با وب سرویس -API وجود دارد، این است که این سرویس کاربردهای مختلفی داشته و دلایل گوناگونی برای استفاده از آن وجود دارد. مهم‌ترین دلایلی که باید از APIها برای شرکت پخش استفاده کنید شامل موارد زیر هستند:

اتصال به نرم افزار مدیریت شرکت

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از سرویس -API و اتصال آن به نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر این است که می‌توانید با کمک آن امور شرکت را کنترل کنید. برنامه‌های مدیریت فروش و پخش مویرگی برای شرکت‌ها مفید است و با استفاده از آن‌ها می‌توان امور پخش را راحت‌تر و سریع‌تر کند. با کمک API می‌توانید بسیاری از امور را اتوماتیک کرده و تنها روی آن‌ها نظارت داشته باشید.

اتصال به نرم افزارهای سازمانی

شما می‌توانید با استفاده از وب سرویس -API، وب سرویس یا سایت خود را به نرم‌افزارهای سازمانی نیز متصل کنید. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید داده‌هایی را به سازمان‌ها ارسال کرده یا از آن برای امور خاصی بهره ببرید، بسته‌های API نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر این کاربرد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

می‌توانید با استفاده از برنامه پخش مویرگی ورانگر داده‌های مورد نیاز را به‌صورت سازمانی بین افراد مختلف پخش کنید و اطلاع‌رسانی‌هایی را نیز انجام دهید. شخصی‌سازی APIها نیز در کنار آن وجود دارد.

کنترل داده‌ها میان وب سرویس و سیستم شرکت

یکی از چالش‌های اصلی استفاده از وب‌سایت و سیستم فروش شرکت این است که باید تمامی داده‌ها هم در سیستم شرکت و هم در سایت به‌صورت یکسان‌سازی‌شده قرار داشته باشند. پیاده‌سازی این امر کمی سخت و دشوار است؛اما درصورتی‌که از برنامه مدیریت فروش ورانگر و بسته API آن استفاده کنید، در کم‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز شرکت از سایت دریافت‌شده و مواردی هم که سایت به آن‌ها نیاز دارد نیز، در اختیارش قرار داده می‌شود. به همین راحتی است که اتوماسیون شرکت پیاده‌سازی می‌شود.

جمع‌بندی

برای یکسان‌سازی و یکپارچه کردن خدمات شرکت پخش استفاده از وب سرویس -API می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به‌کمک یک وب سرویس می‌توانید به‌راحتی امور شرکت را ازطریق اینترنت انجام دهید و حتی سفارش‌های مشتریان را نیز دریافت کنید. یکپارچه‌سازی داده‌ها میان وب سرویس و سیستم شرکت باید ازطریق APIها یا همان پروتکل رابط میان‌برنامه‌ای استفاده کرد.

می‌توانید APIهای موردنیاز سیستم خود را با کمک زبان‌های برنامه‌نویسی خاص پیاده‌سازی کرده و نحوه انتقال داده‌ها را نیز مشخص کنید. نرم‌افزار مدیریت فروش ورانگر این ویژگی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این مقاله تمامی نکات API و نحوه پیاده‌سازی آن را باهم بررسی کردیم.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.